Compania aeriană australiană Qantas le-a cerut directorilor să lucreze ca manipulatori de bagaje timp de trei luni, pentru a combate lipsa acută de forță de muncă din acest domeniu, relatează BBC.
Șeful de operațiuni al companiei caută cel puțin 100 de voluntari care să lucreze pe aeroporturile din Sydney și Melbourne.
Sarcinile includ încărcarea și descărcarea bagajelor, precum și conducerea vehiculelor cu care sunt mutate valizele prin aeroport.
La fel ca o mare parte a industriei aeriene globale, Qantas încearcă să-și readucă la normal operațiunile, după ridicarea restricțiilor cauzate de pandemia COVID.
„Nivelurile ridicate ale cazurilor de gripă sezonieră și de COVID-19 în întreaga comunitate, împreună cu piața forței de muncă aflată în criză, fac ca resursele să fie o provocare în industria noastră”, a spus directorul operațional al Qantas, Colin Hughes, într-un mail către angajații companiei.
El a adăugat că munca la bagaje nu va fi făcută în plus față de atribuțiile oficiale. Astfel, managerii vor lucra la bagaje timp de 3 sau 5 zile pe săptămână, în ture de 4 sau 6 ore. Voluntarii trebuie să poată căra valize care cântăresc până la 32 kg.
„Am spus clar că performanța noastră operațională nu a îndeplinit așteptările clienților noștri sau standardele pe care le așteptăm de la noi înșine, așa că am luat toate măsurile pentru a ne îmbunătăți performanța”, a spus un purtător de cuvânt al Qantas pentru BBC.
„Așa cum am făcut în trecut în perioadele aglomerate, aproximativ 200 de angajați ai biroului central au ajutat în aeroporturi, în perioadele de vârf”, a adăugat el.
Qantas s-a numărat printre companiile aeriene puternic afectate de pandemie, deoarece mai multe țări, inclusiv Australia, și-au închis granițele, ținând avioanele la sol.
Industria a concediat mii de angajați în timpul pandemiei, iar acum are dificultăți în a-i reangaja, după reluarea zborurilor fără restricții.
Editor : M.B.