Hoți înarmați au furat bijuterii în valoare de milioane dintr-o lucrare a renumitului bijutier parizian Joseph Chaumet, clasificată drept comoară națională, într-un jaf la un muzeu din Franța, scrie The Guardian.
Hoții au sosit pe motociclete la Muzeul Hiéron din Paray-le-Monial, oraș din centrul Franței, în jurul orei 16:00, ora locală, joi. Trei dintre ei au intrat în clădire, în timp ce unul a rămas de pază afară, a declarat primarul local, Jean-Marc Nesme.
Hoții au tras mai multe focuri de armă și s-au îndreptat spre piesa principală a muzeului, o lucrare de 3 metri realizată în 1904, care ilustrează viața lui Hristos în metale prețioase, bijuterii și fildeș.
Cunoscută sub numele de Via Vitae, aceasta a fost clasificată drept comoară națională de Ministerul Culturii din Franța, având o valoare estimată de până la 7 milioane de euro (5,8 milioane de lire sterline), a precizat Nesme.
Piesa gigantică cuprinde 138 de figuri împodobite cu diamante și rubine, montate pe marmură în diverse nuanțe și alabastru.
Au tăiat sticla din jurul operei de artă
Intrușii au folosit un dispozitiv electric pentru a tăia sticla blindată care proteja piesa și au furat figurine din aur și fildeș, precum și ornamente din smarald.
În timp ce fugeau, banda a aruncat țepi pe șosea pentru a încetini două vehicule care îi urmăreau, a declarat poliția.
„Aceasta este o pierdere uriașă pentru Paray-le-Monial și pentru patrimoniul național”, a mai spus primarul orașului. El a adăugat că personalul și aproximativ 20 de vizitatori aflați la parterul muzeului au fost „traumatizați” de intruziunea violentă.
Muzeul Hiéron, unul dintre cele mai vechi muzee de artă sacră din Franța, a mai fost ținta hoților și în trecut. Două coroane din aur au fost furate în 2017, iar în 2022 a avut loc o altă tentativă de jaf.
Miercuri, mai multe obiecte prețioase, inclusiv tabachere ornamentate, au fost furate dintr-un muzeu din centrul Parisului. Hoții au spart o vitrină cu topoare și bâte de baseball, sub privirile vizitatorilor și ale personalului, în plină zi, la Muzeul Cognacq-Jay.
Editor : Ana Petrescu