Când Life at Sea Cruises a anunțat lansarea voiajului său de aproape 210.000 de kilometri, a fost catalogată drept „prima croazieră din lume care durează trei ani”. Cererea pentru cabine era „fără precedent”, iar unii pasionați de croaziere chiar și-au vândut casele pentru a se pregăti pentru călătoria vieții lor, relatează CNN.
Dar, la doar câteva luni după ce Life at Sea Cruises, o subsidiară a Miray Cruises, a deschis rezervările pentru croaziera la bordul navei MV Gemini, croaziera programată să fie lansată din Istanbul pe 1 noiembrie pare să fie în criză, iar clienții au început să-și ceară banii înapoi.
Întreaga echipă de la Life at Sea Cruises, care a fost înființată special pentru proiect, s-a separat de Miray Cruises după o aparentă întrerupere a comunicării cu privire la calitatea navei.
Mike Petterson, devenit fostul director general al Life at Sea Cruises, a confirmat miercuri pentru CNN că el și restul echipei fondatoare s-au „îndepărtat” de proiect.
Deși au existat speculații că croaziera va fi anulată, Kendra Holmes, director de dezvoltare a afacerilor și operațiuni comerciale la Miray International, susține că acest lucru nu se va întâmpla.
„Această croazieră nu este anulată. Mergem înainte. Pleacă pe 1 noiembrie așa cum era planificat. Așa că vreau să mă asigur că am clarificat asta. Nu anulăm,” a spus Holmes.
Cu toate acestea, încă nu este clar dacă croaziera va avea loc la bordul MV Gemini sau pe o altă navă.
„În prezent, numele navei este Gemini”, a adăugat Holmes.
„Mi-aș dori să nu avem astfel de situații”, a spus Fuat G., director de hotel la Miray Cruises.
„Mergem înainte, indiferent ce trebuie să facem pentru a finaliza acel proiect. Și vom trece la o a doua, a treia, a patra și a cincea navă. Orice ar fi”, a adăugat el.
Un comunicat de presă care anunța proiectul a precizat că nava MV Gemini va fi „revizuită” pentru călătorie.
Dar Irina Strembitsky, fost director de vânzări și marketing al Life at Sea Cruises, spune că nava, care are o capacitate de până la 1.074 de pasageri, a fost considerată „nepotrivită” de către un inginer, care și-a exprimat și îndoiala că va fi capabilă să facă o călătorie de trei ani.
Incertitudinile în legătură cu croaziera i-au îngrijorat pe cei care au dat deja avans pentru unele dintre cele 400 de cabine ale navei.
„Știu că mulți dintre voi aveți îngrijorări. Așa că încercăm să facem tot ce putem pentru a ajuta la eliminarea acestor îngrijorări”, le-a spus Holmes pasagerilor în timpul unui webinar.
O profesoară de liceu pensionară, Sharon Lane, a rezervat o cabină și a spus că vrea să-și vândă „95% din posesiuni” pentru a pleca în croaziera care trebuia să treacă prin 135 de țări de pe șapte continente.
Acum spune însă că, oricare ar fi situația, nu va mai pleca.
„Nu mă interesează cine are dreptate și cine greșește. Sunt alergică la haos. E mult prea riscant pentru gustul meu,” spune ea.
Când s-au deschis rezervările, prețurile camerelor erau între aproximativ 30.000 de dolari pe an, plus o reducere pentru călătorii singuri, și 109.999 de dolari de persoană pentru un apartament cu balcon.
În timpul webinarului de miercuri, Holmes a spus că ea și echipa de la Miray Cruises lucrează în prezent la un formular Google special pentru „numeroșii” clienți care și-au cerut banii înapoi.
„Știu că evenimentele din ultima vreme au creat o mulțime de ezitare și înțeleg asta”, a spus ea, subliniind că probabil va dura aproximativ 5-7 zile pentru ca rambursările să fie procesate.
Editor : M.B.