În această luptă, Moscova îi are aliaţi pe chinezi. O companie de stat din Rusia şi una, tot de stat, din China pun la punct un plan pentru a aduce pe piaţă un avion cu două culoare. Este tocmai segmentul pe care Boeing și Airbus au duopol, iar un acord final între ruși și chinezi este așteptat până la finele acestui an.
Dezvoltarea avionului ar putea costa circa 20 de miliarde de dolari, dar dacă proiectul are succes, s-ar putea bucura de cerere pe piaţă. În contextul creşterii traficului aerian în ţările aflate astăzi în dezvoltare, Boeing estimează că în următorii 20 de ani companiile aeriene vor avea nevoie de aproape 9.000 de aeronave de mari dimensiuni, iar una din șase va fi cumpărată tocmai de chinezi.
Pentru Rusia, însă, China a fost până acum o speranţă deşartă. Înclinarea către Beijing a venit în condițiile ruperii relațiilor Rusiei cu Occidentul, însă, financiar, strategia nu a reuşit să-i pună pe ruşi la adăpost. Ba din contră - schimburile comerciale dintre Rusia și China s-au prăbuşit cu aproape 30 de procente în prima jumătate a anului. Acestea au totalizat doar 30 de miliarde de dolari, în conditiile în care Putin ţinteşte către schimburi de 100 de miliarde pentru anul în curs.