Celebrul lanț de cafenele Starbucks începe să aibă probleme cu numărul clienților care îi mai calcă pragul, după ce prețurile băuturilor au explodat în ultimele luni, arată o analiză a BBC.
Andrew Buckley, client fidel de zeci de ani, a renunțat recent la Starbucks, după ce ultima majorare de preț a firmei a dus costul băuturii sale favorite la peste 6 dolari.
„A fost picătura care a umplut paharul”, spune Buckley, care a sunat întâi la relații cu clienții pentru a se plânge de noile prețuri, înainte de a-și vărsa amarul pe rețelele sociale.
Decizia a fost un semn al problemelor mai mari de la Starbucks, care se lovește de o nouă rezistență din partea clienților sătui de inflație.
Vânzările companiei au scăzut cu 1,8% la nivel global.
În SUA – de departe cea mai mare și cea mai importantă piață a firmei – vânzările în magazinele deschise de cel puțin un an au scăzut cu 3% – cea mai mare scădere din ultimii ani.
Printre cei care au renunțat la Starbuks s-au numărat unii dintre cei mai devotați clienți ai firmei – membrii clubului care oferă recompense. O scădere cu 4% față de trimestrul anterior.
Un fost client fidel, David White, a declarat pentru BBC că a renunțat la toate achizițiile sale de la Starbucks în ultimele luni. De multe ori i s-a întâmplat să anuleze comenzile chiar în mijlocul cumpărăturilor, îngrozit de prețul total.
El spune că indignarea sa față de creșterile de prețuri a fost întărită de alte decizii ale companiei, inclusiv de reprimarea lucrătorilor care încearcă să se organizeze în sindicate.
La fel ca Starbucks, o grămadă de alte mărci fast-food mari, inclusiv McDonald's, Wendy's și Burger King, au raportat că vânzările au scăzut, anunțând reduceri pentru a încerca să revigoreze entuziasmul.
Dar mulți analiști cred că scăderea vânzărilor Starbucks arată mai multe despre companie decât despre economie în general.
Compania era deja sub presiunea unei lupte de ani de zile cu activiștii sindicali, care și-au exprimat îngrijorări cu privire la salariu și condițiile de muncă, care au intrat în conflict cu reputația progresistă a firmei.
Editor : I.C