Orașul în care s-au găsit 32 de milioane de dolari pe stradă, într-un an
Data actualizării: Data publicării:
Pe lângă chei, ochelari și alte obiecte pierdute în mod curent, milioane de dolari ajung în fiecare an la Departamentul de obiecte găsite al Poliției din Tokyo, ceea ce reflectă devotamentul japonezilor față de numerar și returnarea proprietății pierdute, informează Bloomberg, citat de Agerpres.
Potrivit cifrelor oficiale, anul trecut locuitorii din Tokyo au returnat poliției o sumă record de 3,67 miliarde de yeni (32 milioane de dolari) sub formă de bani găsiți, iar aproape trei sferturi din acești bani au ajuns la proprietarii de drept.
În 2015 erau în circulație aproximativ 103.000 miliarde de yeni, echivalentul a 19% din PIB-ul Japoniei, fiind vorba de cel mai mare nivel din cele 18 state dezvoltate analizate într-un raport publicat în luna februarie de Banca Japoniei.
Deținerea de numerar prezintă foarte puține riscuri în Japonia. Țara se luptă cu deflația de peste un deceniu, ceea ce face numerarul o investiție profitabilă. Chiar și după patru ani de relaxare cantitativă de către Banca centrală dobânzile sunt la un nivel apropiat de zero.
De asemenea, criminalitatea este redusă, la fel ca și teama de a fi jefuit. În Tokyo, unul din cele mai aglomerate orașe din lume, este ceva obișnuit ca oamenii să își rezerve locurile în cafenele prin punerea telefonului mobil pe masă pentru a merge să comande la tejghea. În plus, chiar și cele mai lipsite de valoare obiecte personale uitate vor fi păstrate de comercianți în eventualitatea în care proprietarul va veni să le caute într-o zi.
Unii analiști consideră că acest lucru se explică prin cultura și educația etică a japonezilor. „Școlile japoneze au cursuri de etică și moralitate iar elevii învață să se pună în locul celor care și-au pierdut bunurile sau banii. Astfel încât este ceva normal să vezi copii care aduc la poliție o monedă de 10 yeni pe care au găsit-o”, declară Toshinari Nishioka, fost ofițer de poliție și în prezent profesor la Kansai University of International Studies.
În plus, există legi cu privire la recompense. Legea referitoare la bunurile pierdute stipulează că oricine găsește bani trebuie să îi returneze la poliție și are dreptul de a primi o recompensă cuprinsă între 5 și 20% din valoare sumei, dacă proprietarul solicită returnarea banilor, și la întreaga sumă de bani, dacă în decurs de trei luni nu se prezintă nimeni să reclame pierderea banilor.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 102 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.