În Italia au început manevrele de repunere pe linia de plutire a pachebotului Costa Concordia. Este cea mai amplă operaţiune de acest gen din istorie, iar dovadă stau cifrele cu adevărat impresionante.
Nava are nu mai puţin de 114.000 de tone, adică de două ori mai mult decât greutatea Titanicului. Operaţiunea va dura 12 ore, va costa aproximativ 600 de milioane de euro, iar în realizarea ei sunt implicaţi 500 de ingineri.
Pentru repunerea navei pe linia de plutire va fi folosită o manevră numită rulare. Mai multe cutii flotabile cu înălțimea de 33 de metri au fost plasate de-a lungul vasului. De o platformă metalică instalată sub acesta au fost prinse mai multe cabluri, celălalt capăt al lor fiind fixat pe babord. La momentul potrivit, cablurile sunt acționate simultan și vor trage nava, aducând-o în poziție verticală.
Costa Concordia a naufragiat în seara zilei de 13 ianuarie 2012, după ce s-a lovit de stâncile din apropierea insulei Giglio. Avea 4.200 de oameni la bord, iar 32 dintre ei au murit. Principalul vinovat pentru tragedie este considerat căpitanul Francesco Schettino.
Francesco Schettino este judecat în prezent pentru omucidere şi pentru că a părăsit nava înainte ca pasagerii să fie evacuaţi.
Costa Crociere, proprietarul pachebotului, a oferit câte 11.000 de euro fiecărei persoane aflate la bord. În amintirea celor care au murit în naufragiu, stânca de care s-a lovit vaporul va fi transformată în monument şi pusă pe insula Giglio.