Deciziile de efectuare de inspecţii la avioanele Boeing 737 MAX 9 au devenit duminică un fenomen mondial, la două zile după un incident survenit la un avion de acest tip aparţinând companiei americane Alaska Airlines, care a fost nevoit să aterizeze de urgenţă după ce o parte a fuzelajului pe care se afla un hublou s-a desprins după decolare, informează AFP, preluat de Agerpres.
Urmând exemplul companiilor americane, precum United Airlines, şi alte companii precum Turkish Airlines, Aeromexico sau Copa Airlines au decis să reţină la sol acest tip de avioane pentru a le inspecta, după o directivă a Administraţia Federală a Aviaţiei (FAA) din SUA.
Potrivit cifrelor comunicate de Boeing, un număr de aproximativ 218 avioane model 737 MAX 9 au fost livrate clienţilor până la această dată.
FAA a ordonat sâmbătă „inspectarea imediată a anumitor avioane Boeing 737 MAX 9” înaintea unui nou zbor, precizând că aproximativ 171 de aparate sunt vizate de această măsură la nivel mondial. Durata unei operaţiuni este estimată undeva între patru şi opt ore pentru fiecare avion
„Suntem de acord cu FAA şi susţinem decizia sa de a cere o inspecţie imediată a avioanelor Boeing 737 MAX 9 având aceeaşi configuraţie cu aparatul încriminat”, a reacţionat şi Boeing într-un comunicat de presă.
Acest incident vine după o serie de probleme tehnice şi două prăbuşiri în ultimii ani pentru avioanele de tip 737 MAX. Cele două accidente, care au provocat 346 de morţi în lunile octombrie 2018 şi martie 2019, au dus la menţinerea la sol a tuturor avioanelor 737 MAX timp de 20 de luni, fiind necesare unele modificări la sistemul de control al zborului.
La finele lunii decembrie, Boeing anunţa că a livrat în total peste 1.370 de exemplare de avioane din familia 737 MAX iar lista de comenzi pentru aceste avioane se ridică la peste 4.000 de unităţi.
Tot la finele anului trecut, directorul general demisionar de la Tarom, Bogdan Popescu le-a transmis angajaţilor companiei că TAROM a concluzionat negocierile pentru achiziţionarea a două aeronave noi Boeing 737 Max.
Editor : A.C.