„Până pe 31 august, Ungaria trebuie să fie capabilă să-i direcţioneze pe cei care vor să intre în ţară spre punctele de trecere. Pe acest gard vor fi puse inscripţii uriaşe care vor arăta fiecărui curios care vrea să intre în Ungaria încotro trebuie să meargă. Nu trebuie doborât gardul, ci trebuie intrat pe uşă”, a spus Viktor Orban, premierul Ungariei.
Ungaria speră ca gardul metalic lung de 175 de kilometri să-i împiedice pe refugiaţi să mai intre ilegal pe teritoriul său. Dar cele mai solide porțiuni ale gardului au fost construite în zonele care sunt acum cel mai puţin folosite de imigranţi. De exemplu, la Roszke, pe unde trec cei mai mulţi oameni, nu s-a considerat că este necesară o astfel de protecţie.
„La doar 10 kilometri de locul prin care au trecut cei mai mulţi refugiaţi în ultimele zile, gardul înalt de patru metri promis de guvernul maghiar cetăţenilor săi este gata. Vorbim de o construcţie solidă dublată pe partea cealaltă de încă un gard cu sârmă ghimpată imposibil de trecut fără unelte specifice”, relatează Dan Codre, corespondent Digi24.
Pentru ridicarea acestui gard, Ungaria a mobilizat sute de civili și militari.
„Gardul întărit nu este complet nici măcar înspre vest. Am pornit-o în acea direcţie şi doar câţiva kilometri mai încolo am observat că el se termină şi este continuat de un gard mult mai simplu realizat doar din sârmă ghimpată, mult mai uşor de trecut”, relatează Dan Codre, corespondent Digi24.
În zona Roszke, valurile de sârmă ghimpată și-au arătat deja ineficiența. Zeci de refugiați care nu doreau să fie prinși de polițiști au trecut pe deasupra și pe sub improvizația făcută de autoritățile maghiare pentru apărarea graniței.
„Nu numai că acest gard de sârmă ghimpată poate fi trecut foarte uşor, aceste spaţii fiind mai mult decât generoase cu cei care doresc să treacă, din loc în loc există şi portiţe. La propriu! Cum este aceasta care după cum puteţi vedea nu este asigurată în niciun fel. Este practic deschisă”, relatează Dan Codre, corespondent Digi24.
Autorităţile au anunţat că au încheiat construcţia gardului într-o primă fază şi urmează ca acesta să fie consolidat. În total, va costa 30 de milioane de euro.