Metroul din Madrid este folosit zilnic de nu mai puțin de 2,5 milioane de pasageri. În tot anul 2011 au folosit cele 300 de stații nu mai puțin de 634.5 milioane de pasageri.
Ca orice mamut într-ale transportului și metroul din Madrid a început să nu mai fie rentabil în ultimii ani. An după an prețurile au crescut de la doi euro la șase euro de exemplu, pentru un drum de la aeroport în centru.
Greva de la metroul din Madrid este deja a patra greva din acest an. Pentru cei care folosesc metroul este un moment extrem de prost, mai ales că vine după ce prețul biletelor a crescut și a fost implementat un sistem de tarifare care implică plata biletului în funcție de câte stații de metrou merg călătorii.
Compania care administrează metroul din Madrid vrea să economisească anual 37 de milioane de euro, dar această măsură ar însemna o reducere de personal de 660 de angajați și de 25 la sută din salariile celor care rămân după restructurare.
În cazul lipsei unui acord, grevele vor continua și în luna mai, când deja au fost alese două zile importante pentru Madrid, 15 și 17 mai, în ultima zi fiind programată și finala Cupei Regelui între Real Madrid și Atletico Madrid.
Corespondentul Digi24 la Madrid, Ciprian Bălțoiu