O mare parte din atenție a fost acordată faptului că avionul Boeing 737 MAX 8 era nou, vechimea aeronavei reprezentând, în cazuri anterioare de prăbușiri, unul dintre cei mai importanți factori.
Accidentele aeriene sunt, de cele mai multe ori, rezultatul a doi factori: atât probleme tehnice, cât și greșeli umane. Experții aerieni se întreabă însă dacă faptul că avionul era nou ar fi putut juca un rol în prăbușire.
Avionul prăbușit luni era pus în funcțiune de pe 15 august.
Directorul companiei aeriene cărea îi aparţine aeronava a declarat că aceasta a avut probleme tehnice şi la un zbor anterior.
Avionul era un aparat nou, având doar 800 de ore de zbor, au indicat oficiali locali din domeniul securităţii aviatice, citaţi de dpa, Reuters şi AFP. Este vorba de un aparat Boeing 737 MAX 8, o variantă mai eficientă energetic a lui Boeing 737, intrată în serviciul comercial anul trecut.
Gerry Soejatman, un expert în aviație, a explicat pentru BBC că „aeronavele foarte vechi au un risc mai mare de accidente, dar și avioanele noi au de asemenea un risc crescut”.
„Dacă sunt foarte noi, pot avea rupturi care pot fi vizibile doar după ce sunt utilizate aproximativ trei luni”, spune specialistul.
Jon Ostrower, un alt expert în aviație, spune că de obicei, avionele noi „ se bucură de o vacanță a mentenanței pentru că toate piesele sunt noi”.
Amândoi specialiștii sunt de părere că e prea devreme să tragă concluzii despre ce s-a întâmplat cu zborul JT 610.
„Sunt șanse mari să fie vorba de o problemă tehnică, dar este încă prea devreme să ne pronunțăm. Vom ști când vom avea mai multe informații”, spune Jon Ostrower.
Boeing a primit 4783 de comenzi pentru 737 MAX, din care 219 au fost livrate la finele lui septembrie.
Lion Air, compania indoneziană low-cost de care aparţinea aeronava prăbuşită, a primit 13 dintre ele. Accidentul de luni este primul de pe plan mondial al unui aparat Boeing 737 MAX 8.