Proiectul Newstream al celor de la BBC a dus la crearea unui ghid pentru reporterii canalului naţional britanic care îi încurajează pe aceştia să producă filmuleţe nu foarte lungi, dinamice şi prezentate informal.
Jurnaliştii sunt încurajaţi să abordeze materialul ca şi cum ar explica subiectul unui prieten. Totuşi, aceste propuneri au atras critici din partea redactorilor mai conservatori, care se tem că valorile jurnalistice care au consacrat BBC-ul vor fi sacrificate în încercarea de a face rost de trafic online.
Scopul proiectului este adaptarea materialele celor de la BBC pentru gusturile generaţiilor tinere şi să le facă mai uşor de vizionat pe dispozitive mobile, dar fără a sacrifica calitatea informaţiilor prezentate.
O parte dintre schimbările sugerate se datorează specificului dispozitivelor mobile. Pe lângă felul în care trebuie structurată o pagină web pentru a fi compatibilă cu telefoanele inteligente şi cu tabletele, dispozitivele mobile au ecrane mici, care limitează dimensiunea maximă a textului, a titlurilor şi a imaginilor.
În plus, sunt şi ţinute aproape de faţa utilizatorului ceea ce creează o senzaţie de intimitate şi favorizează o abordare mai informală din partea jurnaliştilor.
Principalele idei ale britanicilor însă sunt centrate în jurul modului diferit în care generaţiile tinere accesează ştiri. Spre deosebire de generaţiile mai în vârstă, adesea tinerii nu au răbdarea sau timpul să citească un articol mai lung sau să vizioneze un reportaj cu durată mai mare, ca să nu mai vorbim de citirea unui ziar sau urmărirea unui jurnal de ştiri, metodele de informare preferate de acum câteva decenii.
Dispozitivele mobile le permit tinerilor să aibă acces rapid la ştiri şi informaţie aproape oriunde ar fi, fie că e vorba de o pauză de cafea sau un drum cu autobuzul, dar şi materialele trebuie să poată fi consumate în astfel de intervale scurte.
Aproximativ 60% dintre vizitatorii site-ului celor de la BBC folosesc un dispozitiv mobil, iar paginile de ştiri trebuie să lupte să le atragă şi menţină atenţia utilizatorilor.
Ideile celor de la BBC nu sunt unice în peisajul media, multe alte trusturi făcând schimbări asemănătoare, în timp ce unele site-uri de ştiri au fost fondate din temelii pe ideea de a furniza ştiri special adaptate publicului tânăr şi dispozitivelor mobile.