Chris Roberts a explicat că s-a conectat la reţeaua care permite accesul la internet în aeronavele în care călătorea şi, astfel, a ajuns la interfaţa sistemului de navigaţie. Aşa ar fi reuşit să modifice traiectoria unuia dintre avioane. El ar fi schimbat parametrii de altitudine, iar aparatul s-a înclinat brusc, înainte ca piloţii să-l redreseze, fără ca măcar să ştie că nu erau singurii care controlau avionul.
„Este extrem de dificil. Este nevoie de multă muncă, de cercetări aprofundate şi, mai ales, este nevoie să fi călătorit de foarte multe ori cu avionul”, spune Chris Roberts, expert în securitate cibernetică.
Chris Roberts e în atenţia autorităţilor americane de mai multă vreme. Luna trecută, el a primit interdicţie de a călători cu avioanele companiei United Airlines, după ce, în timpul unui zbor de la Denver la Syracuse, a scris pe o reţea de socializare că poate accesa sistemul de control al măştilor de oxigen.
Imediat după aterizare a fost luat în custodie de FBI, iar toate dispozitivele electronice pe care le avea asupra sa au fost confiscate. Bărbatul nu a fost, însă, pus sub acuzare. Deşi scenariile prezentate de el par credibile, experţii în aviaţie şi cibernetică rămân sceptici.
„Este vorba despre două sisteme complet diferite. Nu există nicio cale de a intra din sistemul de divertisment în cel de navigaţie al aeronavei”, susține Greg Feith, expert în aviaţie.
Chiar şi aşa, experţii avertizează că dezvăluirile făcute de Roberts ar putea da idei unor forţe ostile.
„Dacă el poate, în lume sunt mulţi alţi oameni care şi-ar dori să avarieze sau să doboare un avion”, atrage atenția Stephen Ganyard, fost pilot militar.