Pret a Manger, lanț britanic de patiserii, a primit o amendă de 800.000 de lire sterline după ce o angajată din Londra a rămas închisă într-o cameră frigorifică peste 2 ore, încercând să folosească cutii de croissante pentru a nu îngheța de frig.
Angajata era îmbrăcată în blugi și tricou când a fost blocată în congelator, care avea fixată în mod normal o temperatură de -18 Celsius. Incidentul s-a petrecut în iulie 2021, relatează The Guardian.
Când a fost găsită după două ore și jumătate, angajata abia mai respira, iar picioarele erau complet amorțite. A fost dusă la spital, unde a fost tratată pentru hipotermie. Compania a transmis că regretă foarte mult incidentul, însă asta n-a scutit-o de proces.
Instanța a aflat că angajata a încercat să rupă o cutie de carton de la cornuri cu ciocolată pe care să o folosească pentru a acoperi orificiul de ventilație care sufla aer rece, însă avea mâinile prea înghețate și nu a putut să o rupă.
După incident, un control a stabilit că angajații care lucrează în medii cu temperatură controlată nu erau protejați corespunzător și erau expuși riscului de accidente. Sistemul intern al companiei înregistrase mai multe sesizări legate de butoane defecte sau înghețate în ultimele luni. De asemenea, s-a aflat că în ianuarie 2020 un alt angajat rămăsese blocat în camera frigorifică, pentru că sistemul de deschidere din interiorul acesteia nu funcționa.
Compania a recunoscut faptele, astfel că judecătorul a stabilit o amendă de 800.000 de lire sterline.
Aicha Less, reprezentantă a autorităților locale, a declarat: „Detaliile șocante ale acestui caz arată neglijență și lipsă de grijă. Acest incident arată că neglijarea măsurilor de siguranță în muncă poate avea cele mai grave consecințe. Sperăm că amenda semnificativă stabilită în instanță să fie un avertisment pentru toate companiile.
Consiliul local Westminster va continua să colaboreze cu companiile pentru a se asigura că sunt respectate reguli privind sănătatea și siguranța.”
Pret a Manger a transmis: „Ne pare incredibil de rău pentru experiența colegei noastre și înțelegem cât de supărător a fost incidentul. Am efectuat o revizuire completă a echipamentelor și am colaborat cu producătorul pentru a dezvolta o soluție care să prevină astfel de incidente pe viitor.”
Editor : D.C.