Zborurile electrice sau hibrid-electrice reprezintă una din marile provocări din aceste vremuri, ținta fiind zero-emisii. Progresul realizat în acest domeniu a culminat cu zborul aeronavei electrice E-FAN în 2015.
„Credem că până în 2030 aeronavele de pasageri sub o sută de locuri de locuri pot fi propulsate de sisteme hibrid și suntem hotărâți să explorăm această posibilitate cu parteneri de primă clasă ca Siemens”, a declarat Tom Enders, CEO al Airbus.
„Intrând în domeniul tehnologiilor de propulsie aerienă inovatoare, deschidem un nou capitol în mobilitatea electrică. Colaborarea cu Grupul Airbus va crea noi perspective pentru compania noastră și ne va deschide și mai mult către inovația distruptivă”, a spus Joe Kaeser, președintele și CEO-ul Siemens.
Sistemele de propulsie hibrid electrice pot reduce semnificativ consumul de combustibil al aeronavei și reduce zgomotul. Ținta europeană este de a reduce emisiile de CO2 cu 75% până în 2050 comparativ cu valorile din 2000.
Țelurile ambițioase nu pot fi atinse prin tehnologii convenționale. Grupul Airbus și Siemens plănuiesc să dezvolte împreună prototipuri pentru sisteme de propulsie variate, pe clase de putere ce vor merge de la câteva sute de kilowați la zece sau mai multi megawați.
Aceste sisteme ar putea fi utilizate pentru zboruri locale, scurte, aeronave cu mai puțin de o sută de locuri, elicoptere sau UAV-uri (Unmanned Aerial Vehicles) până la clasicele călătorii pe distanțe scurte și medii.
Ambele companii împreună cu austriecii de la Diamond Aircraft au prezentat inițial o aeronavă hibrid în 2011. De atunci, Siemens are în dezvoltare un motor electric pentru aeronave care furnizează de cinci ori mai multă putere păstrând aceeași greutate.
Grupul Airbus a acumulat experință operațională cu aeronave propulsate electric din 2014, când a lansat E-FAN, un avion electric de două locuri dedicat training-ului piloților.
În paralel, ambele companii vor continua să lucreze împreună cu partenerii curenți pentru aeronavele mici - cu sub 20 de scaune.