Shoji Morimoto, un japonez în vârstă de 41 de ani care își închiriază timpul ca să „nu facă nimic” a câștigat anul trecut echivalentul a80.000 de dolari, relatează CNBC.
Morimoto a fost concediat în 2018, după ce șeful său l-a criticat pentru că „nu făcea nimic” de valoare pentru companie. De atunci și-a construit o carieră închiriindu-se unor clienți care pur și simplu nu vor să fie singuri. Shoji nu se angajează în conversație, dacă nu o începe clientul. Este doar prezent la orice eveniment sau activitate la care a fost angajat să participe. Și este foarte solicitat: are în medie trei clienți pe zi.
Cererile variază de la așteptarea unui alergător la linia de sosire a unui maraton până la apeluri video cu oameni care fac curățenie în casă și se plictisesc.
„Când am un client, pur și simplu merg unde vrea el, dau răspunsuri simple, mănânc și beau”, adaugă Shoji. Nu vorbește decât dacă este întrebat și spune că nu e curios să afle lucruri despre clienții lui.
Printre cei care îl închiriază sunt proprietarii unor cafenele abia deschise, care au puțini clienți și nu vor să vadă toate mesele goale. Alții vor să ajungă în locuri pe care nu le cunosc, iar cei mai mulți vor să meargă la restaurant sau chiar la un concert și au nevoie de un însoțitor.
Toate aceste activități nu trebuie să implice un efort activ din partea sa. De asemenea, nu dă curs cererilor care ar implica activități sexuale.
Morimoto a povestit la CNBC că unii clienți l-au plătit doar pentru a vedea dacă își respectă angajamentele.
„Am fost pus în situații dificile, cum ar fi să stau la coadă sub un soare arzător, să stau ore în șir în frig, să particip la petreceri unde nu cunoșteam pe nimeni sau să stau singur pe o scenă în fața unui public numeros, fără să fac nimic”, a spus el.
Bărbatul primește aproximativ 1.000 de cereri de închiriere pe an și le lasă clienților libertatea de a decide cu cât îl plătesc pentru timpul său. Astfel a câștigat aproximativ 80.000 de dolari în 2024.
„Am început această carieră pentru a vedea dacă „un tip care nu face nimic” are sau nu valoare”, spune Shoji.
„Înainte să lansez acest serviciu de închirieri, mă uitam la oamenii de pe stradă și mă gândeam că sunt bine adaptați la societate, spre deosebire de mine. Dar acum cred că, chiar dacă arată normal la suprafață, ar putea avea o suferință sau un conflict. Cred că singurătatea e legată de motivul pentru care mă închiriază, dar acesta nu e singurul motiv, pentru că multe cereri le-am avut de la oameni aflați în relații interpersonale complicate”, adaugă el.
Editor : M.B.