Ieri, Forțele Aeriene Israeliene au retras oficial ultimul lor avion F-16C Fighting Falcon, marcând sfârșitul unei ere. Escadrila 115 de la Baza Aeriană Ovda și-a luat rămas bun de la ultimul avion de luptă din programul Barak-1, achiziționat în anii 1980, și a pus capăt acestui capitol din istoria aviației israeliene.
În condițiile în care toată lumea cumpără (sau măcar dorește) F-16, Israelul arată încă o dată că se află în avangarda tehnologiei și strategiilor militare.
Forțele Aeriene din Israel (IAF) au avut o flotă de 81 aparate F-16C în momentul de maximă expansiune.
În timp ce variantele F-16A/B au fost înlocuite de Alenia M-346 Lavi, retragerea treptată a F-16C a coincis cu extinderea de către IAF a forței sale Lockheed Martin F-35A Adir.
Deși modelele F-16A/B/C sunt acum retrase din uz, Forțele Aeriene Israeliene operează încă 47 de antrenoare operaționale F-16D Brakeet și 97 de variante de luptă F-16I Sufa, asigurând capacități și forță continue.
Aparatul de luptă F-16 Barak-1 este o variantă a modelului F-16 Fighting Falcon, modificată special pentru a îndeplini cerințele Forțelor Aeriene Israeliene [IAF]. Numele „Barak” se traduce prin „Fulger” în ebraică, reflectând agilitatea și viteza sa. Barak-1 face parte dintr-o serie de variante F-16 care au fost adaptate cu avionică, armament și sisteme avansate pentru a-i spori capacitățile de luptă, scrie BulgariaMilitary.
Editor : Sebastian Eduard