Germania vrea să angajeze cât mai repede 80.000 de șoferi de TIR, pentru că cei mai mulți au ieșit la pensie. Criză este și în Marea Britanie, unde se caută 100.000 de șoferi. Aici, este o consecință a Brexitului. Mulți români şi polonezi care făceau această meserie s-au întors acasă în timpul pandemiei.
În Germania, anual se pensionează 30.000 de șoferi de camioane și de TIR, iar mai mult de jumătate dintre locurile rămase libere în sectorul transportului rutier internațional de marfă nu se ocupă. Doar 15.000 de camionagii aleg această meserie.
O situație complicată este și în Marea Britanie, unde, după Brexit, procedurile de deplasare sunt greoaie, din cauza birocrației și a costurilor. În timpul pandemiei, mulți șoferi de TIR din România sau Polonia au plecat din Regatul Unit și s-au întors acasă. Potrivit estimărilor, numărul celor care vor reveni este mult mai mic.
Se pare că meseria de şofer de cursă lungă cere destul de multe sacrificii și nu mai atrage.
Cosmin Vincenţiu, şofer de TIR care lucrează în Italia, a declarat la Digi24 că tinerii nu mai sunt atrași de această meserie pentru că cere foarte multe sacrificii. În primul rând este vorba despre timpul petrecut departe de familie.
"Majoritatea tinerilor preferă un salariu mai mic, dar să aibă în schimb timp pentru ei", a spus el.
Potrivit șoferului, nici condițiile de viață nu s-au schimbat în ultimii ani, șoferii fiind nevoiți să facă față pericolelor de pe trasee, dar și mizeriei din parcările unde se opresc.
"Mulți nu mai vor să facă această meserie", a subliniat Cosmin Vincențiu.
În ceea ce privește salariile, cel de bază a rămas același, dar diurna a crescut cu 10 - 15% în ultimul an.
"Chiar și așa, nu este suficient. Investești foarte mulți bani ca să iei permisul, apoi sunt firme care înșală, mulți sunt dezamăgiți, invocă multe motive ca să nu dea banii", a povestit șoferul care a mărturisit că în ceea ce îl privește, face această meserie de 14 ani doar pentru că îi place.
Editor : G.M.