De ce a explodat în zbor motorul avionului Southwest Airlines. Prima descoperire a anchetatorilor

Data actualizării: Data publicării:
av

Incidentul cu avionul Southwest Airlines, al cărui motor a explodat în zbor, spărgând un hublou și cauzând depresurizarea avionului, este investigat de Administrația Federală a Aviației din SUA. Incidentul a fost catalogat drept „unul neobișnuit, dar extrem de grav”, mai ales că femeia care stătea lângă hubloul spart a murit, iar alți 7 pasageri sunt răniți, dintre care unul este în stare critică.

Citește și: Clipe de groază la bordul avionului al cărui motor a explodat: „Dintr-o dată, s-a auzit o bubuitură și am intrat în picaj”

După aterizarea de urgență a aeronavei pe aeroportul din Philadelphia, o armată de specialiști în aviație au început să examineze în detaliu motorul explodat al Boeingului 737-700.

Aeronava era dotată cu motoare CFM International CFM56-7B, avea doar 18 ani vechime și fusese achiziționată de Southwest Airlines în anul 2000, la scurt timp după fabricație. Motorul avariat va fi transportat pentru o analiză în detaliu la sediul National Transportation Safety Board (NTSB), însă la o primă evaluare investigatorii au descoperit că o pală metalică a motorului era complet ruptă, iar metalul din interiorul motorului prezenta grave semne de uzură.

Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media

Practic, spun specialiștii, era o chestiune de timp până când un astfel de accident avea să se producă. Președintele NTSB, Robert Sumwalt, a declarat marți că una dintre cele 24 de elice din titanium care intră în componența motorului s-a rupt brusc, în timpul zborului. Este vorba despre a 13-a elice, a precizat Sumwalt, care crede că acesta a fost punctul de unde a început dezintegrarea motorului și explozia ulterioară, scrie Business Insider

Însă anchetatorii mai trebuie să răspundă unei întrebări: de ce bucățile desprinse din motor au fost propulsate prin partea din față a acestuia, găurind astfel hubloul și fuzelajul avionului, și nu prin partea din spate, așa cum ar fi fost normal.

 

 

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri