Netflix a anunțat o nouă rundă de concedieri, pe măsură ce se confruntă cu încetinirea creșterii consumului pe platformă, dar și cu o concurența crescută, scrie BBC News.
Gigantul de streaming a declarat că va elimina încă 300 de locuri de muncă, adică aproximativ 4% din forța sa de muncă, mai ales în SUA, după o măsură similară de concediere a 150 de angajați în luna mai.
Mișcările vin după ce compania a raportat în luna aprilie prima pierdere de abonați după mai bine de un deceniu. La acel moment, Netflix anunța că numărul abonaţilor a scăzut cu 200.000.
Pentru a stimula creșterea consumului pe platformă, Netflix a anunțat că are în vedere să lanseze o versiune cu reclame, care să coste mai puţin, şi să înceapă vânătoarea de utilizatori care partajează conturile, pe care vrea să-i pună să plătească suplimentar.
„Deși continuăm să investim în mod semnificativ în afacerea noastră, am făcut aceste ajustări astfel încât costurile noastre să fie în concordanţă cu creşterea mai lentă a veniturilor”, se arată în comunicatul emis de Netflix. „Lucrăm din greu pentru a-i sprijini în această tranziţie dificilă pe cei concediaţi”, a mai adăugat compania americană de streaming, mulțumindu-le în același timp celor la care a trebuit să renunţe.
A apărut concurența
Deși Netflix are 220 de milioane de abonați la nivel global și rămâne liderul clar pe piața de streaming, s-a confruntat cu o concurență acerbă în ultimii ani, odată cu lansarea unor platforme rivale precum Disney Plus sau Amazon Prime Video.
De asemenea, compania americană s-a angajat recent într-o serie de creșteri de preț în SUA, Marea Britanie și în alte părți, care au contribuit la pierderile de abonați.
Netflix pare să se pregătească pentru o perioadă şi mai dificilă. Compania a spus că se așteaptă ca numărul de abonați să scadă cu încă două milioane în al doilea trimestru al anului.
Sondajele realizate de firma de cercetare Kantar identifică în mod constant economisirea banilor drept motivul numărul unu pentru anularea serviciilor de streaming.
Ted Sarandos, unul dintre directorii executivi de la Netflix, a declarat joi, în cadrul unei conferințe la Cannes, că Netflix este în discuții cu multe companii în timp ce explorează noi parteneriate de publicitate pentru a atrage publicul sensibil la preț.
Citește și: Doi actori care filmau pentru un serial Netflix au murit într-un accident de mașină în Mexic
Editor : Marco Badea