China a interzis tuturor vedetelor să prezinte mai multe tipuri de produse, iar cele cu „moravuri depravate” nu mai au voie să facă reclamă la nimic, informează The Guardian. Regulile anunțate săptămâna aceasta le interzic celebrităților din China să promoveze în public bunuri din domeniile de sănătate, educație și financiar, precum țigările electronice și laptele praf pentru bebeluși.
Măsurile fac parte dintr-o inițiativă de aliniere a societății cu „valorile socialiste principale”.
Autoritățile de reglementare din China au spus că inițiativa este menită să asigure că societatea chineză este „ghidată de gândirea lui Xi Jinping despre socialismul cu caracteristici chineze pentru o nouă eră” - o referire la ideologia cuprinzătoare care stă la baza Partidului Comunist condus de Xi.
„Celebritățile ar trebui să practice în mod conștient valorile socialiste principale în activitățile lor de promovare publicitară, iar activitățile de promovare trebuie să se conformeze moravurilor sociale și virtuților tradiționale”, potrivit noilor reguli impuse de Beijing.
Companiile din China nu mai au voie să angajeze celebrități care s-au îmbătat sau drogat
În plus, regulile le interzic companiilor să angajeze celebrități despre care s-a descoperit că au „moravuri depravate” sau care au avut comportamente ilegale, precum evaziunea fiscală, beția, dependența de droguri și frauda, scrie The Guardian.
Companiile din China nu mai au voie nici să folosească imagini cu conducătorii, liderii revoluționari și eroii Partidului Comunist în reclamele lor.
„Media este indulgentă, premițând starurilor ilegale sau imorale să participe în reclame de promovare”, au transmis autoritățile chineze. „Haosul din domeniul promovării publicitare a încălcat grav drepturile și interesele consumatorilor, a perturbat ordinea pieței și a poluat atmosfera socială, iar oamenii au exprimat reacții puternice”.
Autoritățile au interzis anumite emisiunii de „reality” cu concurenți care își afișează talentele încă de anul trecut și a ordonat companiilor din televiziune să nu promoveze bărbații „sissy” - un termen peiorativ folosit la adresa bărbaților care afișează caracteristici asociate cu sexul feminin.
Președintele asociației de publicitate din China, Zhang Guohua, a spus că reglementările vor contribui la o „îmbunătățire mai standardizată și mai sănătoasă” a industriei.
„Acest lucru nu înseamnă că acțiunile de promovare ale celebrităților vor fi limitate, dar toată lumea va fi mai precaută și artiștii vor fi mai responsabili și mai autodisciplinați”, a spus Zhang pentru media de stat, adăugând că cei care „se bucură de beneficiile unei figuri publice” ar trebui să se pregătească să fie reținuți în acțiunile lor din cauza influenței lor ca modele de urmat.
Scandalurile cu celebrități au zguduit industria de divertisment a Chinei
În ultimii ani, industria masivă de divertisment a Chinei a fost zguduită de scandaluri cu celebrități care au depășit limitele tolerate de autoritățile de la Beijing.
Actorul Zheng Shuang a fost amendat în 2021 cu aproape 300 de milioane de yuani (46 de milioane de dolari) pentru evaziune fiscală și i s-a interzis să participe ca invitat în programele de divertisment.
În aceeași perioadă, ambasadorul mărcii Fendi, Zhao Wei, și-a văzut numele șters de pe toate produsele promovate pe platformele principale de divertisment din motive necunoscute.
Mai multe companii sau celebrități au fost, de asemenea, pedepsite pentru susținerea unor produse proaste sau frauduloase. Tot anul trecut, comediantul Li Dan a fost amendat cu 134.000 de dolari pentru o reclamă la lenjerie intimă pentru femei care a fost considerată jignitoare la adresa femeilor, potrivit Global Times.