Cel mai mare mister din istoria aviației, rezolvat după ce un pescar a descoperit din întâmplare o bucată din avionul zborului MH370

Data actualizării: Data publicării:
Avion al Malaysia Airlines și o rămășiță a zborului MH370
Analiza inițială arată că ușa de la trenul de aterizare găsită de pescar fusese avariată de la interior spre exterior ceea ce înseamnă cel mai probabil că ea era deschisă în momentul impactului. Colaj foto: Profimedia Images

Unul dintre piloții zborului MH370 a coborât trenul de aterizare al avionului înainte să prăbușească aeronava în Oceanul Indian, potrivit unor dovezi nou-apărute care sugerează că incidentul a fost un act premeditat de crimă în masă, scrie The Telegraph.

Avionul Beoing 777 al Malaysia Airlines cu 239 de oameni la bord a dispărut de pe radar după ce a decolat pe 8 martie 2014 de pe Aeroportul Internațională din Kuala Lumpur cu destinația Beijing.

Avionul a făcut o manevră neașteptată când și-a schimbat cu 180 de grade ruta de zbor – în timp ce se întorcea spre Pensinsula Malay și Strâmtoarea Malacca, avionul a dispărut. Trupurile pasagerilor nu au mai fost găsite niciodată.

Până luna trecută, au fost recuperate foarte puține dovezi concrete care să ofere indicii despre ceea ce s-a întâmplat cu zborul MH370. Situația s-a schimbat drastic după ce un pescar din Madagascar a descoperit o trapă de la trenul de aterizare.

Investigația inițială arată că ușa găsită de pescar fusese avariată de la interior spre exterior ceea ce înseamnă cel mai probabil că ea era deschisă în momentul impactului.

Experții în aviație Blaine Gibson și Richard Godfrey au scris în noul raport: „Posibilitatea realistă ca trenul de aterizare să fi fost coborât indică un pilot activ și o încercare de a se asigura că avionul se va scufunda pe cât de repede posibil după impact”.

„Combinația între viteza mare de impact și trenul de aterizare extins arată intenția clară de a ascunde orice urmă a coliziunii”, se mai scrie în raportul specialiștilor.

MH370-rămășițe2
Un pescar din Madagascar a găsit din întâmplare o ușă de la trenul de aterizare al avionului. În poză: Blaine Gibson, cu o bucată din avion. Captură foto: Twitter / Phoenixli

Pilotul s-ar putea să fi suferit de depresie clinică. „Ruta de zbor pare să fi fost plănuită cu atenție”

Mai mult, investigația a arătat că flapsurile nu erau parțial extinse, așa cum ar fi trebuit să fie dacă pilotul ar fi încercat să își salveze pasagerii – așa cum s-a întâmplat în cazul Căpitanului Chesley „Sully” Sullenberger, care a aterizat cu blândețe avionul zborului 1549 al US Airways în apele râului Hudson în 2009. În acel faimos incident toți pasagerii au supraviețuit.

„Prăbușirea zborului MH370 nu a fost sub nicio formă o aterizare blândă în ocean”, au scris experții în aviație.

Prieteni ai lui Zaharie Ahmad Shah au spus că pilotul avionului era „singuratic” și „trist”, iar specialistul William Langewiesche a scris pentru The Atlantic că „există o suspiciune importantă în rândul investigatorilor comunităților aviației și al serviciilor de informații că [pilotul] suferea de depresie clinică”.

Godfrey a scris într-un raport precedent că, potrivit ultimelor manevre făcute de avion înainte de coliziunea cu suprafața oceanului trasate cu ajutorul Weak Signal Propagation – o rețea de semnale radio care poate monitoriza mișcările avioanelor din toată lumea, pilotul ar fi dorit să nu lase nicio dovadă a locului în care se deplasa.

„Ruta de zbor pare să fi fost plănuită cu atenție”, a adăugat Godfrey. „Nivelul de detaliu al planului sugerează o minte care voia să vadă acest plan complex executat ca la carte până la final”.

Investigatorii au găsit în jur de 36 de bucăți din avion plutind în apă sau aduse la mal de curenții marini. Dintre acestea, 19 au fost descoperite pe plajele din Madagascar. Despre doar trei dintre rămășițele recuperate de la zborul MH370 nu s-au scris încă rapoarte cu concluziile investigației.

Editor : Raul Nețoiu

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri