Prin această tranzacţie record, Walmart nu vrea neapărat clienţii magazinului online, ci modelul de afaceri pe care îl are în spate. Jet.com este practic un hipermarket virtual, în care sunt vândute mărfurile care se găsesc şi în rafturile magazinelor convenţionale, de la alimente până la detergenţi și electrocasnice. Cei de la Jet au reuşit să atragă clienţi prin faptul că preţul produselor poate fi considerat dinamic.
Unii distribuitori de mărfuri acceptă să ofere discounturi proporţionale cu numărul de produse cumpărate. În plus cu cât cumpărătorul este mai aproape de depozitul în care se află mărfurile, cu atât primește un preț mai mic, deoarece costurile de transport sunt reduse. Aproximativ o treime dintre mărfurile aflate în ofertă sunt vândute direct de site.
Restul de două treimi sunt produsele vânzătorilor independenţi care achită un comision cuprins între 8 şi 15% pentru fiecare tranzacţie. Jet.com nu este singurul magazin care funcţionează după un astfel de model flexibil. Însă cei de la Wallmart consideră că prin preluarea site-ului vor putea să îşi impulsioneze propriile vânzări online. Walmart încasează aproximativ 14 miliarde de dolari pe an din vânzările de produse pe propria pagină de internet. Însă Amazon are încasări online de aproape 7 ori mai mari, aproximativ 100 de miliarde de dolari annual.