"Vezi şi cumperi acum"- noua strategie a marilor case de modă

Data actualizării: Data publicării:
cumparaturi haine moda
FOTO: Gulliver/ Getty Images

Brandurile lux încep să adopte strategiile producătorilor de volum pentru a răspunde cererii venite de la obiceiurile de consum ale clientelei tinere, care vrea totul acum. Marile case de modă au ajuns şi ele la cumpărături aproape instant în timpul prezentărilor de modă. Nu la câteva luni de la prezentarea oficială. Este de altfel şi o strategie de a concura cu retailerii de modă precum Zara şi H&M, care schimba colecțiile constant și încearcă să aducă tot mai mult din experiența online în magazinele fizice.

Timpul în care produsele ajung pe piață a devenit principala preocupare a brandurile de lux care jonglează cu o cerere constantă de noutate, dar în același timp se confruntă cu perioade lungi de fabricație ca produsele să fie aibă calitate superioară. Însă trăim într-o perioadă în care răbdarea nu este punctul forte al noilor generaţii, iar marii designeri trebuie să se adapteze.

Casa de modă britanică Mullberry este cel mai recent brand care a introdus modelul "vezi şi cumperi acum" la săptămâna modei de la Londra, care tocmai s-a încheiat. Este o mişcare îndrăzneaţă din moment ce magazinele de lux au nevoie, de obicei, de o perioadă de şase luni pentru a livra un anumit produs. Asta înseamnă că la clienţi ajung de cele mai multe ori doar două colecţii pe an, spre deosebire de grupul Inditex, de exemplu, la care nu trec mai mult de două luni până să apară o colecţie nouă.

Pentru Mulberry, cunoscută pentru genţile sale de piele cusute manual, această strategie ar trebui să le aducă mai multe vânzări la preţ întreg, din moment ce timpul în care vor sta în magazin va mai mai lung, până ce următoarea colecţie îşi va face apariţia. De exemplu, o parte dintre produsele prezentate la săptămâna modei de la Londra sunt deja în vânzare, în timp ce majoritatea caselor de modă încă prezintă colecţiile de primăvară şi vară în septembrie şi ajung să le livreze în jurul lunii martie. Reprezenţii brandului îşi susţin strategia prin faptul că este o casă de modă care se axează pe generaţia tânără, iar tinerii cum au găsit ceva online vor să cumpere imediat şi dacă nu este disponibil nu vor mai aştepta luni de zile.

Provocarea cea mare este aceea ca ritmul vânzărilor să fie menţinut, astfel încât să nu fie afectat de următoarea colecţie care va fi instant disponibilă online. Casa de modă britanică Burberry s-a adaptat. A pus în vânzare la cea mai recentă prezentare doar o parte a produselor, următoarea fiind disponibilă în lunile următoare, astfel încât să îşi asigure vânzările pe o perioadă mai mare de timp.

Cu toate acestea, strategia, care ar provoca brandurile de lux la colecţii mai frecvente, este încă departe de a deveni un standard industrial. Chiar dacă marile case de modă pun presiune pe modernizare, produsele necesită mai mult timp de fabricaţie din moment ce multe dintre ele sunt cusute manual sau au nevoie de mai multă meticulozitate.

Însă depinde foarte mult şi de intenţiile brandurile, dar şi de cât de dependente sunt de intermediari. Pentru a face ca formatul de cumpărături instant să funcţioneze, casele de modă ar trebui să comande materialele în avans, înaintea prezentărilor de modă şi să primească un feedback din partea clienţilor, astfel încât să evite riscul de a rămâne cu produsele nevândute.

FOTO: Getty Images

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
La câţi metri de bloc se pot face parcări pentru maşini. Detaliul din lege de care trebuie să se ţină cont
Digi FM
Bella Hadid, picioare parcă interminabile într-o pereche minusculă de pantaloni mulați. Nu a renunțat la...
Pro FM
Unde a plecat Alina Sorescu după ce a divorțat de Alexandru Ciucu. Fanii, val de reacții: „Prima vacanță în...
Film Now
Ethan Hawke critică noua tendință „nebună” de a angaja actori pe baza numărului de urmăritori de pe rețelele...
Adevarul
Povestea lui Mani Gyenes, românul cu patru victorii în Raliul Dakar
Newsweek
Care pensii scad la Mica Recalculare? Dacă ai muncit în aceste condiții pierzi bani EXEMPLU
Digi FM
Kim Kardashian, declarații despre relația cu Kanye West: „Vrem tot ce e mai bun pentru copii!” Rapperul a...
Digi World
Cum s-a schimbat corpul unui bărbat care a mâncat câte 30 de ouă pe zi timp de o lună. Rezultatele...
Digi Animal World
Un câine abandonat într-o parcare a emoționat milioane de oameni. Mesajul pe care îl avea prins de zgardă...
Film Now
"Rambo", între realitate și ficțiune. Adevărul din spatele legendarului personaj interpretat de Sylvester...
UTV
Rux și Opulență, atac dur la adresa lui Mihai Trăistariu: „Ești un penibil și vei rămâne un penibil!”