Iulie este o lună bună pentru a face cumpărăturile care ni se par prea scumpe în restul anului, spun specialiştii. Reducerile de acum sunt între 10 şi 70 la sută.
Adina Necula, consultant de imagine: Această cămaşă este redusă de la 370 de lei la 185 de lei. Iar această pereche de pantaloni este redusă de la 550 de lei la 275 de lei.
Ca să nu rămână cu marfa pe nevândută, comercianţii fac promoţii la articolele de sezon.
Adina Necula, consultant de imagine: Acum este o perioadă excelentă pentru a face câteva achiziţii necesare bagajului de vacanţă sau necesare completării garderobei.
Deşi sunt atraşi de reduceri, unii cumpărători se întreabă cât de generoşi sunt, cu adevărat, comercianţii.
- Ne interesează bluze şi sandale, suntem încântaţi de reducerea de preţuri.
- Mă întreb dacă atunci când apar, în aprilie, preţul e real sau e ăla preţul foarte mărit şi e acum preţul real al produsului.
Încurajaţi de promoţiile de sezon, românii cheltuie din ce în ce mai mulţi bani pentru îmbrăcăminte şi încălţăminte. Anual, aceste cheltuieli ajung la 12 miliarde de lei. O treime din această sumă, adică aproape 4 miliarde de lei, ajung în buzunarele comercianţilor care vând haine pentru femei.
Hainele şi pantofii pentru bărbaţi înseamnă cheltuieli de 3 miliarde de lei, arată un studiu realizat de o companie de cercetare internaţională.
Trei dintre marile firme internaţionale de modă au făcut anul trecut vânzări de peste 1,2 miliarde de lei în România, potrivit bilanţurilor oficiale.
Suedezii de la H&M a vândut de 530 de milioane de lei, iar restul s-a împărţit între spaniolii de la Zara şi olandezii de la C&A. Vânzări de peste 100 de milioane de lei au şi marii retaileri de articole sportive ca Intersport sau FF Group.
Firmele româneşti îşi fac mai greu loc printre cele străine.
Adina Necula, consultant de imagine: Au magazine online şi buticuri deschise de obicei în centre comerciale, dar sunt destul de puţini cei care au un business cu adevărat şi care se dezvoltă de la an la an.
Industria de textile din România rezistă pe piaţă prin comenzile pentru branduri. Circa 100 de fabrici româneşti livrează haine pentru spaniolii de la Zara şi 16 pentru H&M.
Mari comercianţi de haine
H&M: 530 mil. lei
Zara: 412 mil. lei
C&A: 276 mil. lei
Genco Trade (Intersport, New Look): 140 mil. lei
Takko Fashion: 124 mil. lei
FF Group: 119 mil. lei