La CFR Marfă nu se va repeta situaţia de la Oltchim, asigură premierul Victor Ponta. Acesta spune că relaxarea condiţiilor de privatizare a fost cerută de consultantul care se ocupă de vânzarea companiei feroviare.
„CFR Marfă este o companie mare şi cei care vin se asociază pentru a putea să investească, e nevoie de investiţii foarte mari. Nu pot participa cum s-a întâmplat la Oltchim tot felul de oameni care participă doar ca să îi daţi dumneavoastră la televizor”, a afirmat Victor Ponta, premierul României.
Patru companii mari s-au arătat interesate de preluarea operatorului feroviar, potrivit premierului. Ministrul Relu Fenechiu vorbea în total de 12 investitori.
Până acum, însă, nicio intenţie nu s-a concretizat, deşi termenul de depunere a ofertelor expiră pe 8 mai. Practic posibilii cumpărători mai au la dispoziţie doar două zile să facă ofertele, din cauza minivacanţei de de 1 mai şi Paşte.
„Nu au depus oferte până acum niciunul. Ofertele se depun de regulă în ultima zi. Nu e obligatoriu ca toţi care au cumpărat caietul de sarcini să participe la licitaţie. S-ar putea să cumpere caietul de sarcini, să se uite pe el, să vadă că nu îndeplinesc condiţiile şi gata”, a menționat Relu Fenechiu, ministrul Transporturilor.
În primă fază, investitorii care doreau să se înscrie la licitaţia pentru privatizarea CFR Marfă trebuiau să deţină o licenţă valabilă de transport marfă, emisă cu cel puţin trei ani înainte de depunerea ofertelor. După noile reguli, participă oricine.
Nici cifra de afaceri individuală, de 30 de milioane de euro, nu mai este valabilă. Pot participa şi companiile mici, atâta vreme cât se asociază cu alţi investitori şi cumulează suma cerută.