A alimentat maşina într-o benzinărie de la marginea Capitalei şi ar fi trebuit să plătească 150 de lei. A achitat cu cardul, dar când s-a uitat pe extrasul de cont a văzut că banca a făcut tranzacţia printr-un cont de euro, iar suma luată de pe cardul lui era mai mare cu 7,45 de lei decât cea afişată la pompă.
Comisarii de la protecţia consumatorului încearcă să afle cine a încasat mai mult decât trebuie.
”Trebuie să vedem care sunt clauzele din contractul încheiat între titular şi bancă. Noi am verificat rolele de case de marcat, am verificat inclusiv înregistrările video”, a spus Andrei Teicu, comisar ANPC.
Reprezentanţii băncii unde clientul are cardul dau vina pe o altă instituţie bancară. Aceea cu care benzinăria are contract.
Această tranzacţie a fost trimisă spre decontare în euro datorită unei erori în sistemul celeilalte bănci. Doresc să vă aduc la cunoştinţă că, în urma unor multiple sesizări, asemănătoare cu a dumneavoastră de la clienţii noştri, am contactat această bancă şi am sesizat cele petrecute. Ulterior notificării noastre situaţia a fost remediată, astfel că, în prezent, tranzacţiile ar trebui să fie decontate corect, în lei.
Specialiştii în plăţi electronice confirmă problemele frecvente care apar din cauza băncilor.
„Noi am păţit să ne dispară mai întâi 10 euro şi apoi 100 de euro de pe card. Am dovedit la bancă că nu e corectă plata şi am primit banii înapoi. Dat fiind că economia românească e în continuare într-un procent destul de mare neagră, lumea nu are curaj să îşi tină toţi banii pe card”, a spus Radu Vîlceanu, specialist în comerţ electronic.
În România sunt active aproximativ 10,6 milioane de carduri, iar singura soluţie ca să evitaţi astfel de situaţii este să verificaţi de două ori fiecare plată făcută: atât pe chitanţa din magazin, cât şi în cont.