Un număr record de branduri intenționează să se retragă de pe platforma X a lui Elon Musk, anul viitor (CNN)

Data actualizării: Data publicării:
X
Din ce în ce mai multe firme aleg să nu mai investească în X. Foto: Profimedia
Din articol

Un număr record de firme intenționează să reducă cheltuielile de publicitate pe X anul viitor, sau chiar să se retragă,  din cauza îngrijorărilor că mărcile lor ar putea fi afectate de conținutul extrem de pe platformă, scrie CNN.

Un sondaj global realizat de firma de cercetare de piață Kantar a constatat că 26% dintre comercianți intenționează să își reducă cheltuielile pe X în 2025, cea mai mare reducere înregistrată de orice platformă publicitară globală majoră.

Raportul Kantar, care s-a bazat pe interviuri cu 1 000 de specialiști în marketing și 18 000 de consumatori din mai mult de două duzini de țări, a constatat, de asemenea, că X s-a situat în afara primelor 10 mărci în ceea ce privește încrederea și percepția caracterului inovator al publicității pe platformă.

Doar 4% dintre comercianți consideră că anunțurile X oferă „siguranța mărcii” - certitudinea că anunțurile lor nu vor apărea alături de conținut extrem - comparativ cu 39% pentru anunțurile Google, a declarat Kantar într-un raport publicat joi.

„Advertiserii și-au mutat cheltuielile de marketing de la X de mai mulți ani”, a declarat Gonca Bubani, director global de conducere a gândirii Kantar pentru media, adăugând că «o răsturnare în prezent pare puțin probabilă».

„X s-a schimbat atât de mult în ultimii ani și poate fi imprevizibil de la o zi la alta - este dificil să te simți încrezător în siguranța mărcii tale în acest mediu.”, a mai spus ea.

Pe de altă parte, consumatorii au o părere mai pozitivă despre reclamele de pe X, deoarece sunt mai puține decât erau înainte, potrivit Kantar.

Istorie

De la preluarea de către Musk a companiei în valoare de 44 de miliarde de dolari în 2022, marile branduri s-au retras de pe platformă, din cauza preocupărilor legate de moderarea conținutului și a incertitudinii cu privire la direcția platformei.

Comentariile lui Musk cu privire la X au speriat, de asemenea, agenții de publicitate. În noiembrie anul trecut, aproximativ o duzină de mărci proeminente - inclusiv IBM, Disney și Paramount - au întrerupt cheltuielile publicitare pe X din cauza îngrijorărilor legate de antisemitism și discurs instigator la ură, fără a fi ajutate de faptul că Musk însuși a susținut o teorie antisemită a conspirației.

Acesta și-a cerut ulterior scuze.

 

Editor : S.S.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
De ce a murit, de fapt, Silviu Prigoană. Medicii au mărturisit cauza decesului afaceristului
Digi FM
Adriana Bahmuțeanu, prima reacție după ce a aflat de moartea lui Silviu Prigoană: “S-a întâmplat la Brașov...
Pro FM
Ana Baniciu are o casă ca din reviste, veche de un secol. A arătat-o în detaliu, iar imaginile dinainte și...
Film Now
Angelina Jolie, despre posibilitatea ca cei șase copii ai ei să aleagă o carieră la Hollywood: „Sunt foarte...
Adevarul
Planul nebunesc pentru cel mai lung zgârie-nori din lume. Explicația din spatele formei sale neobișnuite
Newsweek
Trei mari bănci au virat pensia pe card aseara târziu. În ce orașe pensionarii pot ridica banii?
Digi FM
Dinastia Trump, sezonul 2. Ce roluri ar putea juca rudele lui Donald Trump în noua administrație...
Ministerul Afacerilor Externe.
MAE a emis o atenționare de călătorie pentru românii care merg în Belgia
Digi Animal World
„Zâna Albă”, o veveriță cu blana albă extrem de rară. Un fotograf a așteptat ore bune să o surprindă
Film Now
Adevăratul motiv pentru care Ben Affleck pare atât de nefericit mereu. Un apropiat a rupt tăcerea: „Vrea să...
UTV
Ozana Barabancea face primele declaratii despre relatia fiului sau cu Naomi Hedman. „Exista soacra buna pe...