Un număr record de branduri intenționează să se retragă de pe platforma X a lui Elon Musk, anul viitor (CNN)

Data actualizării: Data publicării:
X
Din ce în ce mai multe firme aleg să nu mai investească în X. Foto: Profimedia
Din articol

Un număr record de firme intenționează să reducă cheltuielile de publicitate pe X anul viitor, sau chiar să se retragă,  din cauza îngrijorărilor că mărcile lor ar putea fi afectate de conținutul extrem de pe platformă, scrie CNN.

Un sondaj global realizat de firma de cercetare de piață Kantar a constatat că 26% dintre comercianți intenționează să își reducă cheltuielile pe X în 2025, cea mai mare reducere înregistrată de orice platformă publicitară globală majoră.

Raportul Kantar, care s-a bazat pe interviuri cu 1 000 de specialiști în marketing și 18 000 de consumatori din mai mult de două duzini de țări, a constatat, de asemenea, că X s-a situat în afara primelor 10 mărci în ceea ce privește încrederea și percepția caracterului inovator al publicității pe platformă.

Doar 4% dintre comercianți consideră că anunțurile X oferă „siguranța mărcii” - certitudinea că anunțurile lor nu vor apărea alături de conținut extrem - comparativ cu 39% pentru anunțurile Google, a declarat Kantar într-un raport publicat joi.

„Advertiserii și-au mutat cheltuielile de marketing de la X de mai mulți ani”, a declarat Gonca Bubani, director global de conducere a gândirii Kantar pentru media, adăugând că «o răsturnare în prezent pare puțin probabilă».

„X s-a schimbat atât de mult în ultimii ani și poate fi imprevizibil de la o zi la alta - este dificil să te simți încrezător în siguranța mărcii tale în acest mediu.”, a mai spus ea.

Pe de altă parte, consumatorii au o părere mai pozitivă despre reclamele de pe X, deoarece sunt mai puține decât erau înainte, potrivit Kantar.

Istorie

De la preluarea de către Musk a companiei în valoare de 44 de miliarde de dolari în 2022, marile branduri s-au retras de pe platformă, din cauza preocupărilor legate de moderarea conținutului și a incertitudinii cu privire la direcția platformei.

Comentariile lui Musk cu privire la X au speriat, de asemenea, agenții de publicitate. În noiembrie anul trecut, aproximativ o duzină de mărci proeminente - inclusiv IBM, Disney și Paramount - au întrerupt cheltuielile publicitare pe X din cauza îngrijorărilor legate de antisemitism și discurs instigator la ură, fără a fi ajutate de faptul că Musk însuși a susținut o teorie antisemită a conspirației.

Acesta și-a cerut ulterior scuze.

 

Editor : S.S.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
O navetă spațială îndepărtată confirmă că Pământul este locuibil și...
Digi FM
Cum au reacționat doi turiști cehi care s-au întors în România după 7 ani: „Țara încă are farmecul ei”
Pro FM
VIDEO Shakira, dezgustată când a văzut că era filmată sub rochie, în timp ce dansa în club. Dezamăgită, a...
Film Now
Nu i-a mai văzut de 16 ani, dar îi sunt aproape. Copiii adoptați de Nicole Kidman, gest emoționant după ce...
Adevarul
Ca după război. Calea ferată ce leagă Galați de Bârlad, distrusă de inundații. „Linia a dispărut complet de...
Newsweek
EXCLUSIV Recalcularea pensiilor, schimbată. Pensie crescută pentru pensionarii cu grupe de muncă
Digi FM
Un vlogger român, uimit de ce a găsit într-un supermarket din Ucraina, aproape de granița cu Rusia: „Este...
Digi World
Cum reușește o pensionară în vârstă de 100 de ani să arate cu 30 de ani mai tânără: „Mă asigur că folosesc...
Digi Animal World
Momentul când un tigru atacă un porc mistreț în India, surprins de un fotograf. Imaginile sunt greu de urmărit
Film Now
Reacția lui Tom Hardy, după ce Charlize Theron a mărturisit că s-a simțit amenințată de prezența lui la...
UTV
Premiile Emmy 2024. Cele mai spectaculoase tinute de pe covorul rosu