25 de copii români și însoțitoarea lor sunt blocați de aproape o zi pe aeroportul Stansted din Anglia. Ei au fost într-o vizită de studii în Cambridge, ar fi trebuit să se întoarcă acasă, dar din motive necunoscute, compania Ryanair a anulat zborul. Copiii au dormit pe jos în aeroport. Compania aeriană nu le-a oferit niciun ajutor, spun ei. După mai multe ore, a venit și o primă reacție din partea companiei, în condițiile în care mai multe zboruri au fost amânate.
ACTUALIZARE 18.45. Ministerul Afacerilor Externe a anunțat că pasagerii cursei Wizz Air aflaţi pe aeroportul Luton au fost relocaţi către alte zboruri cu destinaţia România, iar copiii de pe aeroportul Stansted urmează să se întoarcă cu un autocar în ţară.
„Ambasada României în Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord urmăreşte îndeaproape evenimentele legate de anularea, la data de 27 iulie 2018, a zborurilor companiilor Ryanair şi Wizz Air, pe rutele Londra - Budapesta, respectiv Londra - Arad. Misiunea diplomatică a efectuat, în regim de urgenţă, demersuri pe lângă cele două companii aeriene în vederea identificării unor soluţii şi pentru a se asigura că cetăţenilor români le sunt respectate drepturile. De asemenea, reprezentanţii Ambasadei României la Londra s-au asigurat că cetăţenii români au primit apă şi vouchere pentru mâncare”, se arată într-un comunicat de presă al MAE.
ACTUALIZARE 18.10. Universitatea Cambridge va asigura cazarea copiilor blocați pe aeroport și le va pune la dispoziție un autocar, astfel încât aceștia să poată ajunge acasă.
ACTUALIZARE 16.15. Părinții copiilor blocați pe aeroport au decis să le plătească acestora cazarea la un hotel, după care să-i aducă acasă cu un autocar. Totul, pe cheltuiala familiilor.
Nu este singurul aeroport pe care așteaptă mii de pasageri. La Luton au fost de asemenea anulate mai multe curse, a povestit la Digi24 o pasageră a unei curse Wizzair care trebuia să ajungă la Cluj Napoca.
ACTUALIZARE 14.40. Un purtător de cuvânt al Ryanair a declarat pentru Sky News că pasagerilor care ar fi trebuit să decoleze de pe aeroportul Stansted li s-a spus ce opțiuni au: fie să-și primească înapoi banii dați pe bilete, fie să fie programați gratuit pentru următorul zbor.
Comunicatul Ryanair: „Din cauza furtunilor din Stansted din seara trecută (27 iulie), Ryanair a fost nevoită să anuleze mai multe zboruri. Acest lucru și personalul insuficient de la controlul traficului aerian au dus la noi întârzieri și anulări de zboruri. Pasagerii afectați au fost notificați pe e-mail și prin SMS și li s-au prezentat opțiunile, fie să li se returneze banii, fie să plece cu următoarea cursă disponibilă. Ryanair își cere scuze pentru aceste întârzieri”
Oficialii aeroportului spun că este vorba despre 14 zboruri ale Ryanair anulate, din cauza condițiilor meteorologice din Europa și din cauza restricțiilor de ieri, când condițiile meteo au afectat un alt aeroport, cel din Essex.
Situația nu este rezolvată nici până acum și nici nu se știe când ar putea fi rezolvată. Zborul Ryanair FR 8371 trebuia să decoleze de vineri, de la ora 18:00, ora Angliei.
Însoțitoarea celor 25 de copii, profesoară de engleză, stă la coadă pe aeroport de aproximativ zece ore pentru explicații.
Unul dintre părinți ne-a scris pe adresa redacției și a spus că elevii au dormit pe jos și nu au primit mâncare.
„După ce au fost ținuți în aeronavă pentru 3 ore au fost coborâți, fără a primi explicații, și abandonați pe aeroport de către compania de zbor”, a precizat acesta.
O elevă a precizat pentru Digi24 că la un moment dat au primit câteva sticle cu apă.
Potrivit părinților care au contactat consulatul României, la aceeași coadă de pe aeroportul Stansted se află și consulul.
Deocamdată, compania Ryanair nu a oferit un punct de vedere.