Toate cele 24 de autogări din Bucureşti ar putea să fie mutate la periferie. Asta îşi doreşte Primăria Capitalei, care motivează că astfel traficul s-ar mai decongestiona.
Conform calculelor, 2.400 de curse se fac zilnic între Bucureşti şi Ilfov, ceea ce înseamnă tot atâtea microbuze în plus în oraş. Dacă proiectul va fi aplicat, călătorii lăsaţi la la marginea oraşului ar urma să fie preluaţi de mijloacelele de transport în comun.
A fost prima întâlnire între primar şi ministrul Transporturilor, o decizie în acest sens urmând să fie luată în calcul.
De asemenea, trenurile de marfă nu vor mai tranzita Bucureştiul la orele de vârf, iar până la sfârşitul lunii octombrie Ministerul Transporturilor va reabilita din surse proprii calea ferată de la marginea Capitalei, pentru mutarea trenurilor pe această linie, a anunțat Primăria, după întâlnirea dintre Gabriela Firea și ministrul Răzvan Cuc.
De asemenea, Ministerul Transporturilor va emite un aviz pentru construirea unui ponton plutitor în apropierea podului de cale ferată de la Herăstrău, ca soluţie provizorie până la realizarea pasarelei care traversează lacul Herăstrău.
„Îmi doresc să găsim cele mai rapide şi mai eficiente soluţii pentru că trenurile care traversează Bucureştiul, îndeosebi în zona de nord, să nu mai creeze blocaje în trafic. După cum bine ştiţi, nicio capitală europeană nu este tranzitată de marfare. În urma analizei făcute de specialiştii care au lucrat la Planul de Mobilitate Urbană Durabilă, a reieşit faptul că acest tip de transport trebuie să fie mutat la marginea oraşului. Soluţia provizorie, pe care îmi doresc să o implementaţi până la începutul lunii septembrie, când traficul se va intensifica odată cu începerea şcolilor, este regândirea orarului acestor trenuri, astfel încât să nu mai tranziteze Capitală la orele de vârf”, a spus Gabriela Firea.