Titlul de cea mai mare companie aeriană a Europei ajunge la un operator low-cost
Data actualizării: Data publicării:
Titlul de cea mai mare companie aeriană a Europei ajunge la un operator low-cost. RyanAir a detronat Lufthansa, titanul cu o istorie de peste 60 de ani care pare să nu mai ţină pasul cu vremurile.
Dacă nemtii au transportat în 2016, 109 milioane de pasageri, irlandezii de la RyanAir au avut 117 milioane. Modelul lor de business e pe val în toată Europa. Wizz Air a vândut cu 19% mai multe bilete decât în anul anterior şi în creştere solidă au fost toate companiile low-cost cunoscute.
Ca dinamică, 2016 arată clar cum piaţa a trecut decisiv la o nouă etapă.
Lufthansa a fost depăşit după ce şi-a crescut numărul de pasageri cu doar 1,8%, faţă de avasul de 15% al RyanAir. E o realitate greu de ignorat de vechea gardă a industriei. Lufthansa încearcă să se adapteze mizând pe propriul său braţ low-cost Eurowings, dar mişcarea vine la un cost greu de suportat - angajaţii organizează protest după protest de teamă că strategia Lufthansa va însemna salarii mai mici şi beneficii mai puţine. Ciocnirile interne însă întârzie planurile companiei şi tocmai timpul e marea sa problema. RyanAir planifică un atac frontal. Vrea ca în acest an să se extindă acasă la Lufthansa, în Germania, şi să înceapă să opereze de pe aeroportul din Frankfurt, baza principală a nemţilor.