TAROM ar putea închiria avioane ATR în locul celor două aeronave Airbus scoase din uz. Operatorul aerian de stat are deja nouă avioane ATR, însă, săptămâna trecută două dintre ele au avut probleme tehnice. În urma defecţiunilor, doi reprezentanţi ai producătorului franco-italian vor veni în România pentru a vedea cum întreţine TAROM avioanele. Şi dacă tot îşi trimite oamenii aici, ATR va face şi o ofertă pentru două avioane dintr-un model mai nou. Însă, înainte să ia o decizie, cei de la TAROM au anunţat că vor să poarte negocieri şi cu ceilalţi producători, cum ar fi Airbus sau Beoing.
TAROM anunţă că va primi în curând o ofertă de leasing pentru două avioane ATR 72-600. Sunt cele mai noi aparate de zbor din oferta companiei franco-italiene, dar, la fel ca la precedentele generaţii, au motoare cu elice.
Însă TAROM nu se grăbeşte să accepte această propunere. Avioanele ATR au o dimensiune şi o autonomie mai mică decât bătrânele Airbus A310 la care operatorul de zbor naţional renunţă definitiv anul acesta. De aceea, TAROM vrea să poarte negocieri şi cu celelalte companii înainte să ia o decizie.
TAROM are deja nouă avioane ATR, care au fost cumpărate între 1998 şi 2009, şi zboară în principal pe destinaţii interne.
Avioanele ATR deținute de TAROM
1998 - 2 avioane ATR 42-500
1999 - 4 avioane ATR 42-500
2000 - 1 avion ATR 42-500
2009 - 2 avioane ATR 72-500
Săptămâna trecută, două dintre ele au avut probleme tehnice, una fiind nevoită să se întoarcă din drum. În perioada următoare, ATR va trimite în România doi tehnicieni care vor evalua modul în care au fost întreținute aparatele de zbor.
Pentru asta, şefii TAROM trebuie să le spună câte şi cât de grave au fost defecţiunile. Nu sunt singurele măsuri luate de companie după problemele din ultima perioadă. Va fi creat un departament care va monitoriza non stop modul în care se face mentenanţa avioanelor.
„Eu am cerut să se implementeze un sistem pe care l-am văzut în viața mea profesională anterioară, unde o altă echipa verifica aleatoriu lucrurile care au fost deja verificate și, în funcție de ce găsesc, să se vadă dacă sistemul tehnic este integru sau nu”, a declarat Sorin Bușe, ministrul Transporturilor.
În plus, va fi creat un departament care va oferi asistență non-stop pentru achiziția de piese astfel încât avioanele să poată fi reparate cât mai repede. Șefii TAROM se plâng că în prezent piesele sunt comandate doar de luni până vineri, opt ore pe zi, când angajații companiei aeriene sunt la birou.
Pe lânga celă nouă ATR-uri cu elice, TAROM mai deține 13 Boeing și Airbus. Media de vârstă a flotei este de peste 15 ani.
Compania speră să cumpere avioane noi, însă a renunțat pentru moment la acest plan. Una din variantele luate în calcul pentru înlocuirea celor două Airbus-uri A310 este închirierea unui aparat de zbor cu tot cu echipaj în timpul sezonului de iarnă, urmată de închirierea a două aparate de zbor fără echipaj pentru perioada de vară a anului viitor.