Şoferii care circulă pe centura Capitalei îşi riscă viaţa, iar soluţia e departe de a fi pusă în aplicare. Pe kilometri întregi, marcajele şi indicatoarele lipsesc cu desăvârşire. Dacă pe timp de zi, şoferii reuşesc să evite obstacolele, noaptea, traseul devine o adevărată capcană, de la un capăt la celălalt.
Aşa arată centura unei capitale europene pe timp de noapte. Şoferii care trec pe aici îşi pun viaţa în pericol. Gropile, lipsa indicatoarelor şi a marcajelor rutiere, combinate cu ceaţa sau vremea ploiasă fac accidentele aproape de neevitat.
Ce spun şoferii:
„Doar ce am sărit de pe Centura un pic mai devreme. Ne-am trezit cu o singură bandă în loc de două”.
„Marcaje? Care Marcaje? Sunt marcaje? Nu există. Dacă erau, le vedeam. Şi pe timp de ceaţă...”
Cei mai mulţi şoferi s-au resemnat cu ideea că nimic nu se va schimba pe Centura Capitalei.
„Aşa se circulă în fiecare an. Suntem obişnuiţi. De ani de zile, ne luptăm cu birocraţia statului, cu altceva nu avem.
Nici pe timp de zi, situaţia nu este foarte diferită. Dacă ne uităm atent, vedem din când în când urme de vopsea care doar sugerează că ne aflăm pe un drum public.”
În partea de nord a centurii Capitalei, pe asfalt nu este nici urmă de marcaj rutier. „Ne aflăm pe un pod, iar asta face totul şi mai periculos. Dacă înaintăm doar câţiva metri, o să întâlnim acest indicator care este foarte murdar, este greu de văzut. Este singurul lucru care îi avertizează pe şoferi că la doar câţiva metri de ei se află o prăpastie”, relatează reporterul Digi24.
Reprezentanţii companiei de drumuri răspund, însă doar cu scuze şi promisiuni.
Alin Şerbănescu, purtător de cuvânt al CNAIR : „Pe A1-DN7 se continuă lucrările. Este în execuţie modernizarea acelei zone. Tot ce înseamnă marcaje şi întreţinerea sau asigurarea circulaţiei pe acel sector de drum intră în sarcina antreprenorului care lucrează acolo. În sudul Capitalei urmează să se construiască trei pasaje. Urmează în condiţiile în care vremea o va permite să fie trasate marcajele pe 8,5 kilometri”.
Alexandru Vîlvoi, reprezentant al Asociaţiei „România fără gropi”: „Nu este o scuză că nu avem marcaje. Cu atât mai mult, fiind în lucru ea trebuie şi mai bine semnalizată şi mai bine arătat şoferilor astfel încât să ocolească obstacolele, fie că vorbim de mormane de materiale pe marginea drumului sau vreun excavator Popeşti, dau exemplu Berceni, dau exemplu Domneşti sau sensurile giratorii de la Mogoşoaia, Tunari. Sistemul de iluminat public acolo lipseşte cu desăvârşire
Reprezentanţii CNAIR spun că au refăcut marcajele pe Centura Capitalei în urmă cu doar 6 luni. Vopseaua lipseşte sau este foarte greu de sesizat pe mai bine de jumătate dintre cei 72 de kilometri de şosea”.