Șoferi români: ”În Belgia, dacă nu ești atent, te fură cu tot cu camion”

Data actualizării: Data publicării:
tir-eminescu

Șoferii români de TIR sunt nemulțumiți. Ei spun că degeaba se vor caza la hotel în țările vestice pe durata odihnei săptămânale obligatorii, cum cer acestea, căci li se vor fura camioanele. Aceasta, în condițiile în care hotelurile ieftine, la care îi vor caza patronii, nu dispun de parcări păzite.

Unul dintre cazuri este relatat de Damian Stanciu, un șofer profesionst cu 23 de ani vechime, din care 17 ani în Comunitatea Europeană, potrivit unei relatări a publicației de transporturi TIRMagazin.ro.

Stanciu a făcut aceste precizări în condițiile în care din ce în ce mai multe țări solicită conducătorilor auto să își petreacă cele 45 de ore odihnă obligatorie în hoteluri și nu în spațiile amenajate special la bordul camionului.

„Legea dată de unele state europene, pentru ca șoferii să se odihnească la hotel, este bună. Problema este că hotelurile nu au parcări pentru camioane. Eu fac Franța, Germania. Dacă în Belgia nu ești atent, te fură cu tot cu camion. În Germania, te fură cu tot cu cabină. Dacă ai părăsit camionul, ai șansa să nu mai găsești nici rezervoarele, nici marfa pentru că le descarcă hoții”, spune el.

El mai spune că patronii firmelor de transport rutier nu vor fi niciodată de acord să plătească servicii de cazare la unitățile scumpe. ”Din câte am văzut, nemții amenajează parcări de TIR pentru hotelurile de pe autobahn. Am văzut același lucru și pe Franța. Toți patronii caută hoteluri cât mai ieftine pentru șoferi. Hotelurile de pe autostrăzi sunt pretutindeni. Problema o reprezintă banii, pentru că patronii nu vor să plătească 45 sau 60 de euro pe noapte la un hotel pe autobahn, unde camionul ar fi în siguranță. Patronul te trimite la un hotel aflat într-o zonă industrială, de exemplu Formula 1, care este cel mai ieftin hotel din Franța, dar care e numai pentru turiști și nu ai unde parca un camion. Hotelurile cu parcări pentru TIR-uri sunt doar pe autostrăzi, dar sunt mai scumpe, iar patronii nu vor să plătească un preț ridicat. Am înțeles că ar exista o lege în dezbatere la Bruxelles astfel încât, după trei săptămâni, patronii să fie obligați să își ducă camionul o săptămână în țară.”, declară Damian Stanciu.

Ne mulțumirile șoferilor români vin în condițiile în care, sub umbrela unei Directive europene a lucrătorilor detașați, din ce in ce mai multe firme închid ușa firmelor de transport din România și alte țări din estul Europei, prin impunerea unor cerințe diverse.

Citrește pe același subiect Războiul camionagiilor. Ale cui interese le apără Comisia Europeană?

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Liviu Dragnea, “trădarea” supremă față de PSD: “Presă plătită îl apără pe Ciolacu în cazul Nordis!”
Digi FM
Motivul pentru care Fuego nu s-a căsătorit până la 48 de ani: “Când ajungem în camera noastră, suntem niște...
Pro FM
Cheryl Cole, solista care l-a făcut tată pe Liam Payne, îndurerată la înmormântarea cântărețului. Mesajul din...
Film Now
Selena Gomez dezvăluie cel mai bun sfat pe care l-a primit de la o femeie: „Chiar funcționează!”
Adevarul
Elena Lasconi, fotografii cu fiica ei, înainte de alegeri. „Avem multe de învățat de la copiii noștri”
Newsweek
HAOS la Poșta Română: Peste 2.000.000 de pensii, în pericol să nu fie livrate. Guvernul intervine
Digi FM
Denis Drăguș, împăcare neașteptată cu familia sa, cu care nu mai vorbise de cinci ani. Tatăl atacantului: „Am...
Ylva Johansson face declaratii
Comisarul european pentru Afaceri Interne, despre admiterea Românei în Schengen terestru: Sper să se întâmple...
Digi Animal World
Un bărbat s-a deghizat în crocodil și a încercat să-i atragă atenția unui aligator adevărat. Imaginile sunt...
Film Now
Joaquin Phoenix, gesturi atente și priviri pline de iubire pentru soția lui, Rooney Mara. Discreți și...
UTV
One Direction, reuniti pentru a-l conduce pe ultimul drum pe Liam Payne. Imagini emotionante de la...