Șoferi români: ”În Belgia, dacă nu ești atent, te fură cu tot cu camion”

Data actualizării: Data publicării:
tir-eminescu

Șoferii români de TIR sunt nemulțumiți. Ei spun că degeaba se vor caza la hotel în țările vestice pe durata odihnei săptămânale obligatorii, cum cer acestea, căci li se vor fura camioanele. Aceasta, în condițiile în care hotelurile ieftine, la care îi vor caza patronii, nu dispun de parcări păzite.

Unul dintre cazuri este relatat de Damian Stanciu, un șofer profesionst cu 23 de ani vechime, din care 17 ani în Comunitatea Europeană, potrivit unei relatări a publicației de transporturi TIRMagazin.ro.

Stanciu a făcut aceste precizări în condițiile în care din ce în ce mai multe țări solicită conducătorilor auto să își petreacă cele 45 de ore odihnă obligatorie în hoteluri și nu în spațiile amenajate special la bordul camionului.

„Legea dată de unele state europene, pentru ca șoferii să se odihnească la hotel, este bună. Problema este că hotelurile nu au parcări pentru camioane. Eu fac Franța, Germania. Dacă în Belgia nu ești atent, te fură cu tot cu camion. În Germania, te fură cu tot cu cabină. Dacă ai părăsit camionul, ai șansa să nu mai găsești nici rezervoarele, nici marfa pentru că le descarcă hoții”, spune el.

El mai spune că patronii firmelor de transport rutier nu vor fi niciodată de acord să plătească servicii de cazare la unitățile scumpe. ”Din câte am văzut, nemții amenajează parcări de TIR pentru hotelurile de pe autobahn. Am văzut același lucru și pe Franța. Toți patronii caută hoteluri cât mai ieftine pentru șoferi. Hotelurile de pe autostrăzi sunt pretutindeni. Problema o reprezintă banii, pentru că patronii nu vor să plătească 45 sau 60 de euro pe noapte la un hotel pe autobahn, unde camionul ar fi în siguranță. Patronul te trimite la un hotel aflat într-o zonă industrială, de exemplu Formula 1, care este cel mai ieftin hotel din Franța, dar care e numai pentru turiști și nu ai unde parca un camion. Hotelurile cu parcări pentru TIR-uri sunt doar pe autostrăzi, dar sunt mai scumpe, iar patronii nu vor să plătească un preț ridicat. Am înțeles că ar exista o lege în dezbatere la Bruxelles astfel încât, după trei săptămâni, patronii să fie obligați să își ducă camionul o săptămână în țară.”, declară Damian Stanciu.

Ne mulțumirile șoferilor români vin în condițiile în care, sub umbrela unei Directive europene a lucrătorilor detașați, din ce in ce mai multe firme închid ușa firmelor de transport din România și alte țări din estul Europei, prin impunerea unor cerințe diverse.

Citrește pe același subiect Războiul camionagiilor. Ale cui interese le apără Comisia Europeană?

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Locurile din Europa unde pot fugi românii de frig. 10 destinații cu soare și căldură, chiar și în plină iarnă
Digi FM
Kevin Costner, vacanță în Aspen alături de fiica sa adolescentă. Actorul este tatăl a șapte copii
Pro FM
Soția lui Kanye West, într-o pelerină transparentă de ploaie, cu nimic pe dedesubt. El, cu mască pe față...
Film Now
I-a arătat imagini nud și i-a vorbit despre dependența lui de pornografie. Blake Lively l-a dat în judecată...
Adevarul
De când va fi fabricată Dacia Spring în Europa: va duce la o scădere masivă a costurilor
Newsweek
Cu ce precizie iau pensia, în 2025, românii care au muncit în Germania? Haos cu pensiile în România
Digi FM
Controversă după momentul Aurei Șova cu Marius Manole, din finala Vocea României 2024: "Respectul faţă de...
Digi World
O vedetă TikTok a murit la doar 19 ani din cauza unei boli foarte rare care afectează doar câteva sute de...
Digi Animal World
Cum arată câinele care valorează un milion de euro. A fost conceput și născut în România: „A câștigat toate...
Film Now
Cum arată la 44 de ani fiul tatuat al lui Michael Douglas, care-i seamănă leit. De ce a făcut Cameron șapte...
UTV
Andreea Balan si George Burcea, impreuna la serbarea fiicei lor, Ella. Au lasat in urma certurile pentru...