Pericolul de zi cu zi din transportul public bucureştean
Data actualizării: Data publicării:
90 la sută dintre tramvaiele din București ar trebui casate! O spun chiar angajații RATB care se plâng că în trafic ies garnituri care au probleme la sistemul de direcţie şi de frânare. Conducerea RATB susţine că tramvaiele din Capitală au revizia la zi.
Cele 500 de tramvaie din Bucureşti sunt vechi şi periculoase, o spun chiar angajații RATB.
Vatman: „Pe aici printre geamuri, nu mai sunt izolate și pe acolo intră apa! Nu îţi dai seama cum sunt ele cu curent, pe unde intră chiar dacă el este izolat! Normal! Lucrezi cu curent! Curentul...dacă arunci o găleată cu apă!”
Şi nu e tot. Au fost vatmani care s-au trezit fără frâne în trafic.
Mihai Trancă, sindicat RATB: „Probleme care țin de siguranța circulației sunt problemele la sistemele de frânare sau direcție având în vedere vechimea foarte mare a acestor tramvaie și este normal ca ele să nu mai corespundă din punct de vedre tehnic. Cred că în proporție de 85/90% nu mai corespund din punct de vedere tehnic.”
Vatman: „Uitați! Monitorizat în anul 1996! Modernizat! Dar el e mai vechi! Da! Da! Dacă te uiți la scaune, sunt vechi și ele! Arată! Astea sunt!”
Conducerea RATB dă însă asigurări că niciuna din garnituri nu pune în pericol siguranţa călătorilor.
Director RATB, Adrian Sorin Mihail: „Nu sunt probleme la niciun mijloc de transport din traseu. Ele sunt verificate zilnic şi corespund din punct de vedere tehnic”.
Oficialii RATB promit că în curând se vor cumpăra 100 de tramvaie noi.