Moldova cerea autostradă în urmă cu 80 de ani, la fel ca acum
Data actualizării: Data publicării:
În urmă cu 80 de ani, moldovenii se plângeau că provincia lor era singura unde nu fusese construit un metru de şosea modernă. Azi, oamenii din această regiune se plâng de acelaşi lucru, Moldova fiind singura provincie a ţării fără niciun kilometru de autostradă.
Pe 27 ianuarie 1937, ziarul Tempo titra „Moldovenii cer şosele moderne”. Potrivit unei imagini cu articolul respectiv, care s-a viralizat pe Facebook, Moldova era atunci „singura provincie unde nu s'a construit un metru de şosea asfaltată”.
80 de ani mai târziu, Moldova continuă să fie provincia cu cea mai slabă infrastructură de transport din ţară. Pentru că aici nu a fost construit niciun kilometru de autostradă, Moldova a fost ocolită de investitori şi a rămas în urma celorlalte regiuni la dezvoltarea economică.
În afară de DN2, care este de altfel unul dintre cele mai bune drumuri din ţară, Moldova nu prea are cu ce se mândri la capitolul infrastructură de transport, scrie economica.net.
O spun şi cei de la Asociaţia "Moldova vrea Autostradă", care militează pentru autostrada Tg Mureş – Iaşi. Asociaţia a iniţiat pe 23 martie o dezbatere la Camera de Comerţ Iaşi pe tema autostrăzii care să lege Estul de Vestul ţării.
Autorităţile de la Bucureşti promit de mai mulţi ani construirea unei şosele de mare viteză care să lege Capitala de oraşe mari din această provincie, precum şi o autostradă care să lege Moldova de Vestul ţării.
În prezent, în Moldova au loc lucrări la Centura Bacăului, care se va suprapune pe o secţiune cu viitoarea şosea de mare viteză Ploieşti-Buzău-Focşani-Bacău-Paşcani. Studiul de fezabilitate pentru noul drum Ploieşti - Paşcani este încă în faza de licitaţie.