Video&Foto Mai mulți șoferi și-au distrus mașinile după ce au circulat pe prima autostradă din Moldova
Data publicării:
Situație extrem de periculoasă pe centura Bacăului. La numai câteva ore după inaugurare, mai mulți șoferi au tras o sperietură zdravănă când au trecut peste podul care traversează canalul Bistrița. Bucățile de asfalt desprinse din carosabil i-au distrus unuia dintre ei jantele și anvelopele. CNAIR spune că unul dintre rosturi era prost făcut, problemă care a fost remediată între timp.
Inaugurați cu fast înainte de alegeri, cei 20 din kilometri din centura Bacăului, din care 16 în regim de autostradă, primii de acest fel din Moldova, le-au pus probleme mai multor șoferi care au traversat ieri podul peste Bistrița.
Pe unul dintre sensurile de mers rosturile de dilatație nu erau gata. Drumarul apucase doar să taie asfaltul, care sub greutatea camioanelor a început să se desprindă. Mai mulți șoferi ghinioniști care treceau prin zonă și-au avariat mașinile.
Teodor Nastasă, proprietarul unei vulcanizări mobile: „Am primit 6 apeluri, am intervenit la toate. Majoritatea anvelopelor au fost distruse în urma loviturii cu corpuri contondente, respectiv bucățti din asfalt. La 5 mașini a fost necesară înlocuirea anvelopelor.”
Unul dintre ei și-a distrus și jantele și anvelopele, după cum se poate vedea și din pozele postate pe Facebook.
Că mai era de muncă la rosturile de la pod a recunoscut și șefa de la Drumuri. Restricțiile de viteză au fost introduse tocmai pentru că lucrările la șosea nu erau gata.
Mariana Ioniță, directorul general al CNAIR: „Se dă în trafic această secțiune cu niște restricții de viteză de 90 km/h pentru că mai sunt mici lucrări de efectuat în zona împrejmuirilor, panourilor fonoabsorbante, șanțurilor, mici intervenții la rosturile podurilor. Aceste lucrări se vor finaliza în cursul lunii decembrie.”
Acum, Compania de Drumuri dă vina pe o eroare de fabricație a unuia dintre rosturile de la pod: „Imediat ce a fost constatată problema, au fost executate în regim de urgență lucrări de remediere, astfel încât la această oră se circulă în condiții de siguranță pe toată lungimea variantei ocolitoare Bacău”, se arată într-un comunicat.
Dintr-o filmare cu noua șosea, publicată pe un forum al pasionaților de infrastructură se vede clar că sunt mai multe probleme. Pe alocuri lipsește chiar tăblierul metalic care separă sensurile de mers, precum și cel de pe margine.
Centura Bacăului, la care lucrează firmele omului de afaceri Dorinel Umbrărescu, are în total aproape 31 de kilometri. O bucată de 7 kilometri, între DN11 și DN2, a fost deja dată în exploatare în septembrie, iar o alta de 20 de kilometri, la mijlocul acestei săptămâni. În lucru a rămas și o porțiune de trei kilometri de centură, pe care constructorul speră să-i finalizeze până la primăvară.