Primii șase kilometri ai liniei de metrou spre Otopeni, între stația 1 Mai și stația Tokyo, care va fi în apropierea complexului comercial Băneasa, vor fi realizați de un constructor din Turcia, potrivit unor surse Digi24.
Mai exact, dacă nu vor fi contestații, cei de la Alsim Alarko se vor ocupa de proiectarea și realizarea structurii tunelurilor și a celor șapte stații.
Contractul pentru construirea primului tronson din M6 mai era dorit de asocieri de firme din Turcia, China, Rusia, Italia sau Spania.
Alsim Alarko construieste și 33 de kilometri din Autostrada de Centură Sud a Capitalei. Firma are, însă, experiență și în realizarea de lucrări în subteran, având contracte cu municipalitatea din Istanbul pentru realizarea mai multor linii și tronsoane de metrou.
Investiția este estimată la 1,3 miliarde de lei. Lucrările ar urma să dureze patru ani.
Primii șase kilometri din linia de metrou spre Aeroportul Henri Coandă sunt și cei pe care Comisia Europeană a acceptat să-i finanțeze, cu 2,3 miliarde de lei.
Metroul spre Aeroportul Otopeni, însă, s-ar putea opri cu mult înainte de a ajunge la aerogară. Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a declarat încă de la preluarea mandatului că realizarea tronsonului dintre complexul comercial Băneasa, stația Tokyo, și Aeroportul Otopeni nu are sens din punct de vedere economic, mai ales că nu ține cont nici de planurile de dezvoltare ale aeroportului.
Magistrala spre Aeroportul Otopeni ar trebui să aibă în total 14 kilometri.
Editor : Luana Pavaluca