Drulă, despre metroul spre Otopeni: „Se pune problema dacă această investiţie de 700 de milioane de euro este utilă în această formă”

Data publicării:
Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă
Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă. Foto: Inquam Photos / Octav Ganea

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a spus din nou, miercuri, că se pune problema utilității magistralei de metrou spre Otopeni, așa cum a fost ea proiectată, deoarece nu face direct legătura cu viitorul terminal al aeroportului Henri Coandă. În plus, de la stația Tokyo până la Otopeni, metroul ar străbate zona cu cea mai scăzută densitate a populației din București.

„Se pune problema dacă această investiţie de 700 de milioane de euro este utilă în această formă. Bucureștenii au mare nevoie de alte linii de metrou, ca magistrala M5, care traversează de la est la vest Bucureștiul, continuarea de la Gara de Nord spre sud a liniei M4, chiar și de linia M7, acea diagonală din Colentina până în Rahova. Sunt linii necesare, care unesc cartiere cu densitate mare de oameni. Densitatea de la stația Tokyo la Aeroportul Otopeni este cea mai mică din București”, a spus ministrul.

„Toate acestea ridică întrebări asupra fezabilității. La liniile de metrou nu costă doar construcția, costă operarea foarte mult. Cea deschisă în Drumul Taberei costă 175 de milioane (de lei, n.r.) pe an, recuperăm 25 de milioane din bilete, deci 150 este subvenție”, a spus el.

„Trebuie să investim cu cap. Experții Băncii Europene de Investiții ne ajută să investim cu cap”, a adăugat ministrul.

Nu este prima dată când ministrul pune la îndoială utilitatea acestei magistrale de metrou, în forma sa actuală. În luna februarie, el arăta că metroul ar face până la Gara de Nord 35 de minute, ar avea 14 opriri și nu ar face legătura cu viitorul terminal, în timp ce durata călătoriei cu trenul este de doar 20 de minute.

„M6 se face. Se va face cel puțin până la Sectorul 1, faza 1 până la Băneasa. Despre sectorul care vine de la Băneasa până la aeroport suntem într-un proces de reevaluare la nivelul ministerului, pentru că trebuie să vedem exact fezabilitatea proiectului, dacă forma este cea mai bună, pentru că vom avea un terminal care va prelua, conform studiului de fezabilitate din 2008, întreg traficul aeroportului, va fi undeva la trei kilometri în partea cealaltă a pistelor, iar metroul, așa cum e proiectat, nu se leagă acel terminal”, a spunea Drulă.

Editor : Monica Bonea

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Rușii jubilează după întâlnirea Trump – Zelenski. Medvedev: „Porcul insolent a…
Digi FM
VIDEO Polițiști locali, surprinși în timp ce bruscau o femeie și o scoteau cu forța dintr-o piață. Aceasta...
Pro FM
Traumele suferite de Ariana Grande i-au afectat creierul. Artista a făcut publică o radiografie: „Sunt șocată”
Film Now
Ultimele imagini cu Gene Hackman și soția sa în public. Actorul și pianista Betsy Arakawa erau căsătoriți de...
Adevarul
Presa maghiară, alarmată de declarațiile lui Călin Georgescu: „Promovează deschis ideile Gărzii de Fier...
Newsweek
Se dau bani pe cardul de energie! Ce pensie trebuie să ai ca să primești bani. Anunț OFICIAL
Digi FM
Trump și JD Vance l-au “încolțit” pe Zelenski în Casa Albă: “Nu sunteți recunoscător. Vă jucați cu Al Treilea...
Digi World
Secretul unui pui de somn perfect. Câte minute ar trebui să dormi după-amiază ca să nu-ți faci mai mult rău...
Digi Animal World
Cea mai curioasă pisică face senzație pe TikTok. Videoclipul a strâns milioane de vizualizări
Film Now
Sacrificiul pe care l-a făcut Robert De Niro pentru rolul din Raging Bull: „A fost distractiv la început, dar...
UTV
Jeff Bezos le trimite în spațiu pe Katy Perry și pe logodnica sa, Lauren Sánchez, în prima misiune Blue...