Ca să se asigure că nu se vor repara cu bani de la buget şosele prost făcute, şefii de la drumuri vor să-i oblige pe constructori să garanteze chiar şi zece ani pentru lucrările făcute. Deocamdată o astfel de garanţie are doar porţiunea 1,2 kilometri din autostrada Sebeş-Turda.
După problemele apărute la autostrăzile Sibiu-Orăştie şi Lugoj-Deva, şefii de la Drumuri nu mai vor să rişte. Aşa că cer austriecilor care construiesc ultimii 16 kilometri din şoseaua de mare viteză Sebeş-Turda zece ani de garanţie pentru o parte din lucrări.
Alin Şerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR: „Avem un tronson, un segment de un kilometru 200 de metri unde o parte din autostrada este construită tranzitând lacul Stejeris. În România este prima dată când se fac astfel de lucrări. Noi am vrut să ne asigurăm că soluţia oferită de antreprenor este una rezistentă. Garanţia este de 42 milioane de lei.”
Pentru ca autostrada să nu o mai ia la vale în zona lacului, pe o distanţă de 300 de metri se vor turna stâlpi de beton, la adâncimi şi de 20 de metri.
Pe ultimii 16 kilometri ai autostrăzii Sebeș-Turda ar trebui să se poată circula din toamna acestui an, din luna septembrie. Muncitorii mai au însă mult de lucru, aproape un sfert de lucrare de realizat, mai ales în zona lacului Stejeriș.
Acolo, pe 350 de metri nu există, încă, o autorizaţie de construcţie, deci nu se poate deocamdată lucra.
Constructorul rămâne, însă, optimist. Până la finalul toamnei se va putea circula între Turda şi nodul rutier de la Decea.
Discuţie Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor şi constructor:
„- Vă menţineţi termenul, da? La sfârşitul anului o avem, da?
- Noiembrie.
- Foarte bine”.
Austriecii de la Porr sunt primii care garantează zece ani pentru lucrările făcute la o autostradă din România. Până acum garanţiile cerute de Compania de Drumuri au variat între 2 ani şi jumătate şi 5 ani. Singura excepţie au fost italienii de la Salini, cărora li s-au cerut opt ani garanţie pentru lucrările la 6 kilometri din autostrada Lugoj-Deva.
FOTO: Agerpres