Imagini spectaculoase cu primul tunel de pe o autostradă din România. Botezat "Daniela", tunelul are o lungime de 1,3 kilometri și subtraversează dealul Momaia. Tunelul se află pe lotul Curtea de Argeș-Tigveni, parte din autostrada Sibiu-Pitești.
Constructorul, o firmă austriacă, are pe șantier 350 de drumari cu 140 de utilaje. Pentru că pe șantier se muncește indiferent de vremea nefavorabilă de la începutul anului, lucrările începute în această primăvară au ajuns la 18%.
Pe cei 10 kilometri dintre Curtea de Argeș și Tigveni ar trebui să circulăm în 2027, iar întreaga autostradă Sibiu-Pitești ar trebui să fie gata un an mai târziu.
Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media
Directorul general al Companiei de Drumuri, Cristian Pistol, a declarat la Digi24 că antreprenorul este foarte bine organizat și că se lucrează la terasamente, structuri, fundații și utilități.
Stadiul fizic este de peste 18%. Sunt premise foarte bune privind finalizarea acestui lot de autostradă înainte de termen probabil. Termenul e februarie 2027, dar după cum s-a mobilizat, cred că poate fi devansat cu 10 – 12 luni.
În 2028 ar trebui să circulăm de la Sibiu la Pitești pe autostradă, practic va fi finalizată legătura de la Nădlac până la Portul Constanța, a declarat Cristian Pistol.
Antreprenorul execută, în condiții de iarnă, următoarele lucrări:
- se execută lucrări de excavație aferente celor două fire ale tunelului, respectiv ieșirea din tunel pe sensul Sibiu-Pitești (denumit conform tradiției de către antreprenor, tunelul Daniela) și intrarea în tunel pe sensul Pitești-Sibiu (tunelul Alina)
- au fost executați 150 metri de tunel pe firul ieșiri din tunel, sensul Sibiu-Pitești
- au fost executați 81 metri de tunel pe firul intrării în tunel, sensul Pitești-Sibiu
- au fost forați, armați și betonați 13.700 ml din 20.500 ml de piloți necesari structurilor aferente acestui tronson de autostradă
- au fost executate fundațiile pentru 4 din cele 16 podețe
- se lucrează la instalarea poligonului pentru producerea de elemente prefabricate în șantier
- au fost executate drumurile tehnologice în proporție de 87%
- se execută lucrări de terasamente pe un sector al proiectului
- se execută lucrări de deviere a DJ678
- se execută lucrări de consolidare a terenului între km 83+580 și km 84+040
- se execută lucrări aferente structurilor
- continuă relocarea rețelelor de utilități publice de gaz, electricitate, canalizare și apă menajeră
Antreprenorul lucrează în șantier cu 360 muncitori și 150 utilaje, a scris pe Facebook Ionel Scrioșteanu, secretar de stat la Ministerul Transporturilor.
El precizează că tunelul Momaia va avea o lungime de 1,3 km și va fi format din 2 galerii principale separate, Daniela și Alina, câte una pentru fiecare sens de mers. La construcția celor două fire ale tunelului se lucrează concomitent, 24 din 24 ore, 7 din 7 zile, cu echipe de specialiști aduși din Austria, împreună cu muncitori din România, care utilizează noua metodă austriacă NATM, folosind tehnologie de ultimă generație, potrivit secretarului de stat.
Secțiunea 4: Tigveni – Curtea de Argeș are o lungime de circa 10 km, iar pe această secțiune vor fi realizate 13 lucrări de artă, dintre care 12 poduri, pasaje și viaducte, cel mai lung viaduct fiind de 630 de metri. Cuprinde și construcția unui nod rutier la Țigveni, care va face conexiunea cu Secțiunea 3 a Autostrăzii Sibiu - Pitești.
Autostrada Sibiu - Pitești va avea o lungime de 122 de km, este împărțită în 5 secțiuni, va lega Centrul și Vestul României de rețeaua europeană de autostrăzi, fiind parte importantă a Coridorului de Transport Pan-european nr. IV.
Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media
Editor : G.M.