Grindeanu, nemulțumit de ritmul de lucru al constructorilor de autostrăzi

Data actualizării: Data publicării:
grind

Guvernul aruncă vina pentru nerealizările din domeniul autostrăzilor pe constructori. Aceștia s-au învățat cu un anumit mod de face lucrurile, pe care trebuie să și-l schimbe. În caz contrar, Guvernul amenință cu măsuri dure împotriva acestora.

Premierul a fost joi în vizită de lucru la Ministerul Transporturilor. Sorin Grindeanu şi Răzvan Cuc au discutat despre situaţia proiectelor de infrastructură şi despre cei 90 de kilometri de autostrada promişi pentru acest an.

"Pe lucrările deja existente, deja aflate în execuție, aș face un apel la constructori. Poate au fost învățați, în anii trecuți, cu un anumit mod de a face lucrările de infrastructură. Merg într-un ritm care ne nemulțumește. Apelul meu este să-și schimbe ritmul și abordarea legat de modul în care fac execuția lucrărilor. Să fie convinși că și abordarea Ministerului Transporturilor este alta. Dacă au fost învățați, în acești ani, într-un anumit mod, ar trebui să și-l schimbe, pentru că vom urmări modul în care se execută lucrările. Să le intre bine în cap că modul în care vor înainta și ceea ce s-au angajat prin contract trebuie să respecte. Apelul meu este unul constructiv", a zis Sorin Grindeanu.

El a spus că chiar dacă au în spate case de avocatură sau „diverse alte lucruri” care să îi susțină, se va apela dur la clauzele din contracte.

Premierul a mai anunțat că sunt lansate proiecte de 3,6 miliarde lei. În următoarele săptămâni vor fi lansate proiectele centura sud Bucuresti, drumul expres Pitești Craiova, loturile 1 și 5 din Pitești Sibiu, urmând ca în iulie un alt lot din Pitești Sibiu să aibă procedurile începute.

Sunt constructorii singurii vinovați?

Cauzele pentru care lucrările de autostrăzi se desfășoară greu sunt multiple, nu țin doar de neseriozitatea firmelor de construcții. Se poate vorbi de mecanisme eronate de selecție a constructorilor în licitații, de o piață a constructorilor de autostrăzi de pe care lipsesc marile firme europene de construcții, de lipsuri legislative privind exproprierile, de legislația cadastrală proastă, de mutările de utilități, de erori manageriale în derularea proiectului încă de la primii pași, de interese ca anumite contracte să ajungă la anumite firme.

Un exemplu este selecția lui EKO INSAAT VE TIC, firmă turcească pentru construirea centurii Băcau în toamna lui 2016, la doar câteva săptămâni după ce Victor Ponta, premier la acel moment, efectuase o vizită în Turcia. Firma turcească avea chiar un preț mai mare decât cel cerut de Spedition UMB, firmă deținută de regele asfaltului Dorinel Umbrărescu. În cei doi ani scurși, turcii care nu mai realizaseră niciodată un drum în România, au ajuns cu centura la 2,54%, iar CNAIR le-a reziliat contractul.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Candidatul de extremă dreapta, George Simion, ar putea ajunge la putere, scrie...
Digi FM
Cu frumoasa lui familie, pe covorul roșu. Richard Gere, fericit alături de soția sa și de fiul lui cel mare...
Pro FM
Ultima imagine cu Freddie Mercury. Cum arăta cu trei luni înainte să moară
Film Now
Ashton Kutcher, fotografiat în timpul unei discuții tensionate, după zvonurile privind divorțul de Mila Kunis...
Adevarul
Cum au fost primiți handbaliștii români în Kosovo, la o săptămână după scandalul de pe Arena Națională
Newsweek
Cine poate încasa ultima pensie în caz de deces? Cine ia pensie de urmaș și până la ce vârstă?
Digi FM
Cameron Diaz revine la Hollywood după o pauză de mai bine de 10 ani. Cum arată azi celebra actriță din „Masca”
Digi World
Întâlnire de record. Cea mai scundă femeie din lume și cea mai înaltă femeie din lume s-au cunoscut: "A fost...
Digi Animal World
Un animal misterios, cu aspect „ciudat”, depistat în parcul West Virginia. Locuitorii sunt nedumeriți: „Cum a...
Film Now
Hugh Grant, mărturisiri neașteptate despre personajul său din „Notting Hill”. Starul face dezvăluiri inedite...
UTV
Lidia Buble, inselata de fostul iubit: detaliul neasteptat care i-a dezvaluit adevarul despre „Maria”