Şoseaua ocolitoare a Bacăului, unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură din Moldova, rămâne doar la stadiul de dorinţă. Ministrul Transporturilor a anunţat că va rezilia contractul cu firma din Turcia care a căştigat licitaţia şi care a şi început lucrările pe centură. Firma a notificat statul român că a intrat în insolvenţă, după ce în ultimele 12 luni a realizat doar 2% din totalul lucrărilor.
Valoarea contractului ajungea la aproape 400 de milioane de lei.
CNAIR „a transmis antreprenorului turc Eko Insaat VE Ticaret înştiinţarea de reziliere a contractului pentru execuţia variantei de ocolire a municipiului Bacău. După ce antreprenorul turc a anunţat oficial că este în imposibilitatea de a susţine financiar lucrările, CNAIR a transmis acestuia înştiinţarea de reziliere a contractului, în data de 12.04 2017”, potrivit unui comunicat al companiei.
„CNAIR va întreprinde demersurile necesare pentru reluarea în regim de urgenţă a procedurii de atribuire a lucrărilor de execuţie pentru centura Bacăului”, potrivit documentului.
„În context, antreprenorul turc a anunţat că se află în imposibilitatea gestionării proiectului de execuţie a variantei de ocolire Bacău din cauza măsurilor restrictive impuse în ţara de origine, situaţie care va afecta şi sucursala din România”, se arată în comunicat.
„Reprezentantul firmei a anunţat că nu mai poate susţine financiar construcţia variantei ocolitoare a municipiului Bacău. Administratorul turc a recunoscut că firma pe care o reprezintă se află în risc major de faliment în Turcia şi este nevoită să renunţe la contract. Aşteptăm şi o notificare oficială din partea acestei firme. Sperăm ca în două luni să poată fi reluată licitaţia pentru varianta ocolitoare Bacău. Constructorul turc a executat aproximativ 2% din întregul contract, constând în anumite lucrări la unele pasaje”, a spus Alin Şerbănescu, purtător de cuvânt al CNAIR, în urmă cu două săptămâni.