România are mare nevoie de autostrăzi. O cere economia, o cer investitorii străini, o cer rudele celor peste 1.600 de români morţi pe drumurile prea înguste, prea aglomerate. Suntem pe ultimul loc în Uniunea Europeană ca număr de kilometri de autostradă raportat la suprafaţă şi număr de locuitori, suntem însă fruntaşi la numărul celor ucişi de absenţa unei infrastructuri moderne de transport. Aflați din materialul video atașat cum arată reţeaua de drumuri din România.
- Vrem să fim #ConectațiCuEuropa! În această seară, la Jurnalul de Seară, ministrul Transporturilor Răzvan Cuc va răspunde întrebărilor românilor legate de lipsa autostrăzilor și a unei infrastructuri rutiere ca în țările civilizate ale Europei.
România stă bine la infrastructură doar pe hârtie. Mii de kilometri de autostradă avem doar în proiecte, puţini în construcţie şi vreo 800 pe care putem şi circula.
Dacă până acum vorbeam de folosirea banilor europeni pentru aceste drumuri de mare vitează, acum executivul a trecut la un alt capitol: parteneriatul public privat.
Românii pot circula acum pe autostradă pe traseele București-Constanța, București-Pitești, București-Ploiești, Câmpia Turzii-Cluj, Sibiu-Deva, Lugoj-Nădlac. Sunt, de fapt, mai mult bucăți de autostradă, în condițiile în care multe termene au fost depășite, licitații au fost anulate și reluate. Bucăți din A1 și A3 mai sunt și în faza de proiect și de construcție.
Problema autostrăzilor a devenit atât de gravă, încât s-a ajuns la proiece de lege trecute prin Parlament pentru construirea lor. Legea pentru Autostrada Unirii, pe ruta Iași-Târgu Mureș, care să unească Modova de restul țării, a fost deja promulgată de președintele Klaus Iohannis.
În schimb, Comisia juridică a Camerei Deputaţilor a avizat negativ, marţi, toate proiectele privind realizarea autostrăzilor Bucureşti - Braşov, Braşov - Bacău şi a Autostrăzii Nordului.
Au fost și proteste din cauza lipsei infrastructurii. Sute de firme, primării, echipe sportive, personalităţi, sindicate, dar şi persoane fizice au întrerupt activitatea în 15 martie, timp de 15 minute, la ora 15.00, în cadrul protestului „România vrea autostrăzi”. A fost ziua în care omul de afaceri Ştefan Mandachi, iniţiatorul mișcării #șîeu, a inaugurat, în localitatea Cumpărătura, judeţul Suceava, primul metru de autostradă construit în Moldova.
Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media