Viteza trenurilor de marfă a scăzut până la cea a unei biciclete

Data actualizării: Data publicării:
tren marfa

Calea ferată din România se degradează de la an la an, în condiţiile în care compania de infrastructură CFR SA a pierdut sume uriaşe pe care nu a fost în stare să le cheltuiască pentru reparaţii şi modernizări, a afirmat, miercuri, Vasile Şeclăman, director al Direcţiei de Supraveghere Feroviară din cadrul Consiliului Concurenţei.


"Calea ferată din România, din punctul de vedere al calităţii, în fiecare an se degradează, lasă de dorit. Aceasta se exprimă prin viteza de circulaţie foarte mică, de circa 44 de kilometri la oră în medie la călători şi nu mai vorbim la nivelul transportului de marfă, unde a scăzut în ultima vreme de la 18 kilometri la oră la 15-16 kilometri la oră", a arătat Şeclăman, potrivit Agerpres.ro.

În schimb, în ţările dezvoltate se vorbeşte deja de viteze de 250 de kilometri pe oră pentru transportul feroviar de călători, a arătat el.

"Investiţia principală, dacă vrem să dezvoltăm transportul feroviar de călători şi de marfă, trebuie să fie îndreptată către infrastructură, să existe programe naţionale, care să aducă bani de la bugetul de stat şi de la fondurile europene, astfel încât să putem ajunge cât de cât din urmă ţările dezvoltate. Mă refer la viteze astronomice pentru noi, când vorbim de transportul de călători, de 250 de kilometri pe oră, pe când la noi cea mai mare viteză este de 160 de kilometri la oră, pe tronsonul Bucureşti - Constanţa, recent modernizat", a continuat Şeclăman.

El a criticat CFR SA pentru faptul că a pierdut sume uriaşe la rectificările bugetare, tocmai pentru că nu şi-a urmărit planul de investiţii şi nu a fost în stare să direcţioneze banii acolo unde era nevoie.

"Pentru că nu s-a făcut acest lucru, iar la rectificările bugetare CFR SA nu a venit să ceară redirecţionarea sumelor necheltuite, aceşti bani s-au tot strâns ca profit şi au fost la finele anului 2016 de 600 de milioane de lei, cu tot cu impozitul pe profit, iar aceşti bani au fost viraţi în conturile statului român, în loc să fie folosiţi pentru investiţii, reparaţii, modernizări", a explicat reprezentantul autorităţii de concurenţă.

În consecinţă, a arătat el, anul următor, în 2017, Ministerul Finanţelor a alocat cu 19% mai puţini bani pentru investiţii în infrastructura feroviară. 

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Femeile se pot pensiona anticipat în 2025 în condiții mai avantajoase. Ce prevede noua lege a pensiilor
Digi FM
Kamara și-a cerut iubita de soție pe scenă, în noaptea de Revelion: „Am intrat în 2025 în forță”
Pro FM
Fostul bodyguard al lui Whitney Houston, tentat să „renunțe la tot” de dragul cântăreței: „Siguranța ei era...
Film Now
Hugh Jackman, alături de fiul său, în vacanță, în Australia. Copiii actorului încearcă să se adapteze la noua...
Adevarul
Unde își mută românii firmele și ce facilități fiscale au alte state
Newsweek
Cea mai rea veste de la Casa de Pensii. „Lucrăm, dar nu facem plăți”. 2.500.000 pensionari, afectați
Digi FM
Sora lui Kim Jong-un, pentru prima dată în public cu copiii săi. Imagini apărute de Anul Nou, în condiţiile...
Digi World
Câte minute de viaţă pierd fumătorii cu o singură ţigară. Concluziile celei mai noi analize a oamenilor de...
Digi Animal World
Ce s-a întâmplat cu un câine la 15 minute după ce stăpânul său a murit. Familia a fost devastată
Film Now
Kevin Sorbo, protagonistul serialului Hercule, spune că a fost pus pe "lista neagră" de la Hollywood din...
UTV
26 de filme pe care trebuie sa le vezi neaparat pana la sfarsitul anului 2025