Asociația Coaliția pentru Economie Digitală, organizatie independentă care reprezintă principalele companii de ride sharing și e-hailing din Romania, Uber, Clever și Bolt, solicită Guvernului urgentarea procedurii de adoptare a ordonanței de urgență promisă cu mai bine de două luni în urmă.
„A mai trecut încă o săptămână de promisiuni. Mai sunt doar două ședințe de guvern în care această ordonanță, promisă cu aproape trei luni în urmă, poate fi adoptată și înregistrată în Parlament înainte ca acesta să intre în vacanță. Situația este critică atât pentru șoferii colaboratori ai platformelor noastre cât mai ales pentru utilizatorii care găsesc din ce în ce mai greu mașini prin intermediul aplicațiilor. Mai puțin de jumătate dintre șoferii celor trei aplicații sunt pe traseu - acest lucru face ca timpul de așteptare să fie foarte mare iar cursele mult mai scumpe. Solicităm urgentarea procedurii de adoptare a Ordonanței de urgență care ne-a fost promisă încă din 29 martie”, a declarat Cătălin Codreanu, președintele Asociației Coaliția pentru Economia Digitală, potrivit Mediafax.
Coaliția solicită urgentarea procedurilor în condițiile în care toți pașii de transparență decizională și consultare publică au fost parcurși și nu există niciun temei pentru care adoptarea acestei ordonanțe să treneze.
„Suntem la o lună de la intrarea în vigoare a modificărilor la legea taximetriei și efectele acesteia asupra industriei de ridesharing se văd de la o zi la alta. Sunt, la nivel național peste 250 de șoferi colaboratori ai celor trei platforme sancționați. Majoritatea dintre sunt în imposibilitatea de a-și mai folosi mașinile personale pentru următoarele 6 luni”, arată comunicatul coaliției.
La nivelul Parlamentului European un nou regulament dedicat economiei digitale, inclusiv platformelor de transport alternativ, a fost adoptat și urmează să fie publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.
În continuare utilizatorii celor trei aplicații întâmpină probleme în a găsi o mașină disponibilă. Timpii de așteptare sunt în continuare foarte mari comparativ cu o zi normală. Sunt situații în care se așteaptă chiar și de trei ori mai mult comparativ cu timpii de așteptare dinainte de 16 mai - data intrării în vigoare a modificărilor la legea taximetriei.
Reglementarea serviciilor de ridesharing este vitată pentru mai mult de 2,5 milioane de utilizatori ai acestor platforme și pentru peste 20.000 de români care au o sursă de venit din prestarea acestor servicii. Unii dintre ei au rămas fără mașina personală din 16 mai și până acum.
La nivelul Uniunii Europene sunt 25 țări în care aceste servicii sunt deja reglementate sau în curs de reglementare.