A intrat în vigoare ordonanţa care, practic, interzice funcţionarea serviciilor de tip ride-sharing. Actul normativ nu prevede în mod special acest lucru. Însă le dă poliţiştilor posibilitatea să-i sancţioneze drastic pe şoferii Uber şi Bolt (noua denumire a Taxify), dacă îi prind cu pasageri în maşină. Iar amenzile sunt imense. Pot ajunge la 5.000 de lei. Aşadar, de astăzi, fiecare şofer al unei astfel de companii ia clienţi pe risc propriu. Adoptarea acestei ordonanţe a fost cerută vehement de companiile de taxi.
Șofer taxi: De când aşteptam lucrul ăsta. Mi se pare un lucru normal. Se termină odată cu pirateria şi cu evaziunea fiscală. Pentru toţi taximetriştii o să fie mult mai bine, pentru că o să avem de lucru de aici încolo. Mai mult de 50% s-a redus numărul de clienţi de când au apărut ei pe stradă.
După ce au protestat de mai multe ori în faţa Guvernului, taximetriştii au obţinut ce şi-au dorit. Şoferii care folosesc aplicațiile Uber, Bolt şi Clever pot fi amendaţi, fără ca poliţiştii să mai fie obligaţi să demonstreze că fac acest lucru „în mod repetat”.
Eliminarea acestei sintagme din lege face ca, odată ce sunt prinşi, şoferii care nu au autorizaţii pentru transportul de presoane să rămână fără plăcuţe de înmatriculare. Iar amenda ajunge la 5.000 de lei.
Șofer taxi: Eu sunt de acord cu UBER-ul. Nu am nimic împotriva lor. Doar să se reglementeze, să fie un număr de licenţă, să fie un număr limitat, să intre în legalitate, să facă ITP-ul la șase luni.
Șofer taxi: Mi se pare un lucru bun pentru că mi se pare că era piraterie tot ce făceau cei de la UBER şi de la Taxify. Ne aşteptăm să câștigăm mult mai bine decât până acum.
Bucureştenii care foloseau astfel de aplicaţii nu sunt la fel de încântaţi ca taximetriştii.
- Mie nu prea îmi place ideea pentru că folosesc numai Uber şi Taxify şi nu prea e ok ce se întâmplă.
- Concurența este bună, ridică nivelul serviciilor și asta e noua economie, sunt noile tendințe în lume. (Reporter: Ce veţi face dacă nu va mai fi această aplicaţie?) O să umblu pe jos.
- Ei (taximetriștii, n.red.) nu sunt consecvenţi. Pot cere oricât îşi doresc şi nu pot plăti cu cardul.
- Plec din Centrul Vechi. Dacă e să comand un Uber pe aplicaţie, spune suma, cât e - 20 de lei, restul, aşa. Dacă vine taxiul, spune 50 de lei, boss.
Citește și Cât costă o cursă la Uber și Taxify în prima zi în care își face efectul ordonanța taximetriei
Ministrul Dezvoltării încearcă să îi liniştească pe şoferii companiilor de ride-sharing. Daniel Suciu susţine că noua ordonanţă va combate pirateria şi că nu are ca obiectiv interzicerea activităţii companiilor ca Uber şi Bolt.
Daniel Suciu: „S-a vorbit foarte mult de posibile abuzuri care se vor face. Eu îndemn ca cei care vor să facă exces de zel să nu o facă și mă refer la concurenții celor care fac ride-sharing.”
Ministrul promite că activitatea companiilor de ride-sharing va fi reglementată în curând, tot printr-o ordonanţă de urgenţă.