O sumă de 407 milioane de euro din fondurile politicii de coeziune sunt investite în trei proiecte de infrastructură rutieră, care vor îmbunătăți interconectarea şi, într-un orizont apropiat, vor duce la creştere economică şi crearea de noi locuri de muncă în vestul României.
Astfel, mai mult de 336 milioane de euro vor fi investiți în construirea secţiunii dintre localitățile Dumbrava şi Deva, din autostrada Lugoj-Deva, parte a Reţelei transeuropene de transport (RTE-T), dar şi în infrastructura conexă (poduri, intersecţii, tunele). Timpul necesar deplasării automobiliștilor între cele două oraşe va fi redus astfel cu o treime.
Alte 62 milioane de euro vor fi utilizate pentru reabilitarea unei secțiuni din drumul naţional 6, ce leagă orașele Alexandria şi Craiova, în sud-vestul ţării, cu scopul de a ameliora securitatea rutieră şi de a reduce timpul de deplasare cu trei sferturi de oră.
Nu în ultimul rând, aproximativ 9 milioane de euro vor finanţa construirea secţiunii de drum dintre oraşele Timişoara şi Lugoj, precum şi a unei variante ocolitoare în zona Timișoara.
„Aceste proiecte, finanțate de Uniunea Europeană, au triplul obiectiv de a îmbunătăţi securitatea rutieră, de a contribui la dezvoltarea economică a regiunilor vizate şi de a consolida coeziunea teritorială din România”, spune comisarul european pentru politică regională, Corina Creţu, potrivit unui comunicat al reprezentanței Comisiei Europene la București.
Proiectul autostrăzii Lugoj Deva ar fi trebuit definitivat însă încă din exercițiul financiar 2007-2013. Banii de la CE cheltuiți acum pentru terminarea autostrăzii menționate ar fi trebuit direcționați către noi proiecte. Deoarece nici Compania de Autostrăzi, nici CFR SA, nu au reușit să termine proiectele în timp util, grosul finanțării de la CE pentru perioada 2014-2020 va merge, nu pentru proiecte noi, ci pentru terminarea proiectelor fazate.