Centura Comarnic va avea unul din capete nelegat la DN1, susține o asociație dedicată infastructurii de transport.
Avertismentul a fost lansat joi de către Asociația Pro Infrastructura. ”Riscăm ca acest drum să devină o "centură muzeu" (știți că deja avem autostrăzi muzeu). Capătul de nord al centurii (km 2+850 - km 3+134), care prevede conexiunea cu DN1 și include două pasaje subterane (unul pe sub magistrala de cale ferată, celălalt pe sub DN1), nu este inclus în contractul proaspăt semnat.
Solicităm CNAIR să lanseze în cel mai scurt timp procedura de licitație pentru conectarea centurii la DN1 pe partea de nord, astfel încât ea să devină funcțională! În plus, cerem CNAIR să întreprindă în cel mai scurt timp toate demersurile pentru soluționarea chestiunilor birocratice, precum realizarea exproprierilor și obținerea avizelor necesare”, au spus reprezentanți ai asociației.
Contractul de proiectare și execuție a centurii a fost semnat acum două zile. Contractul a fost încheiat cu o asociere de firme italiene care include Next Level Europe-Eurostrade-Groma Societa Di Ingegneria li are valoarea de 17,04 milioane lei , fără TVA. Durata contractului este de 31 luni (3 luni proiectare, 4 luni execuție în teren și 24 luni garanție).
Sectorul de drum va porni din DN1, la actuala intersecție dintre DN1 și DC119, respectiv DC1F, va continua pe traseul DC119, rămânând pe un traseu cuprins între Râul Prahova și calea ferată București-Brașov până la capătul tronsonului, în zona de vărsare a Râului Bătrâioara în Prahova. Centura va avea o bandă pe sens.