Anul pandemiei a redus accidentele de circulație în România, dar ne rămân drumurile proaste pe care mor, în continuare, prea mulți oameni. Cele mai multe accidente mortale au loc pe drumurile naționale, una dintre cauze fiind și infrastructura proastă. Cele mai periculoase șosele se dovedesc a fi DN1, DN2 și DN6, unde, anul trecut, 170 de oameni și-au pierdut viața.
DN1 a fost anul trecut cel mai periculos drum din România. Nu este, însă, singurul. 54 de persoane și-au pierdut viața în cele 160 de evenimente rutiere petrecute pe traseul București - Brașov - Oradea - Borș. Multe dintre accidente soldate cu victime se petrec pe segmentul de ieșire din țară, acolo unde șoferii calcă mai puternic pedala accelerației, iar vizibilitatea este mai redusă din cauza numărului mare de camioane.
Șoferii dau vina pe infrastructura proastă și pe indisciplina rutieră:
"Șoselele noastre rezistă greu la câte autovehicule au apărut în ultima vrme. Mare risc, viteza de deplasare."
"Mașini puternice. Chiar am văzut de multe ori, întorc pe linie dublă continuă... e lumea foarte agitată, nu știu ce se întâmplă."
"Mor de frică, pentru că vine altul cu mașini mai puternice, o să îmi taie calea, o să imi dea flash-uri din spate, deci o să mă terorizeze. Este foarte agresivă lumea."
Cele mai multe accidente în 2020, pe DN-uri care traversează localități
Cele mai multe accidente mortale s-au produs, în 2020, pe drumurile naționale, care traversează localități și care nu sunt dublate de centuri ocolitoare ori autostrăzi.
Un alt drum foarte periculos este DN2 București - Suceava - Siret. Anul trecut, pe drumul care leagă Capitala de Moldova, au fost 147 de accidente, soldate cu 67 de morți.
Pe locul trei în topul șoselelor mortale este Drumul Național 6, București - Craiova - Timișoara. În 2020 acolo au fost 110 accidente grave, iar 49 de oameni și-au pierdut viața.
Polițiștii spun că în lipsa autostrăzilor și a șoselelor de mare viteză, șoferii sunt tentați să apese pedala accelerație pe drumuri extrem de aglomerate, iar asta duce la accidente mortale.
"Principalele cauze sunt viteza neadaptată la condițiile de drum, neacordarea de trecere a pietonilor și abaterile bicicliștilor", a declarat Dana Silivestru, subcomisar la Direcția Rutieră.
Anul trecut, numărul accidentelor a fost cu 12 procente mai mic, însă scăderea este legată doar de faptul că oamenii au circulat mai puțin, în special în timpul stării de urgență.
Editor : Alexandra Andronie